Variante de meniu de la 1 an

Acum se realizeaza tranzitia de la statutul de bebelus la cel de „copil mare”. Descopera alaturi de el placerea de a manca sanatos. Meniul ideal Micul dejun: 15-20% …

http://newsite.mami.ro/wp-content/uploads/2012/04/02/bebe-papa-350.jpg

Acum se realizeaza tranzitia de la statutul de bebelus la cel de „copil mare”. Descopera alaturi de el placerea de a manca sanatos.

Meniul ideal

Micul dejun: 15-20% din necesarul zilnic de calorii. Sugestii: lapte cu cereale; ou fiert tare cu paine si o cana de lapte; paine cu unt pe care intinzi gem sau miere plus o cana de lapte.

Gustarea de la ora 10: 10-15% din necesarul zilnic de calorii. Sugestii: un mar, o para, o piersica etc. Daca nu ai proaspete, ia din compot!

Masa de pranz: 30-40% din necesarul zilnic de calorii. Sugestii: primul fel poate fi supa (nu prea multa, fiindca felul doi nu va mai avea succes), o salata de cruditati, mamaliguta cu branza, omleta cu legume etc.; felul doi inseamna o mancare de zarzavaturi cu carne sau paste fainoase cu branza si ou etc.; ca desert, ofera-i o salata de fructe cu frisca proaspata, compot sau un fruct proaspat.

Gustarea de la ora 17: 10-15% din necesarul zilnic de calorii. Sugestii: un iaurt (preparat in casa) sau o tartina cu cascaval, cas, uda sau telemea desarata, un fruct. Mai rar, o prajitura de casa cu fructe sau o placinta cu mere sau branza.

Cina: aproximativ 20% din necesarul zilnic de calorii. Sugestii: soteuri, mamaliguta, budinci, papanasi, sandvisuri cu unt si branza sau cascaval, urda. O cana cu lapte completeaza masa.

Micul dejun

  • o felie de paine cu unt si cascaval sau gem de fructe
  • cereale cu lapte
  • o felie de sunca sau piept fiert
  • branza de vaci cu un biscuit
  • un ou fiert
  • Toate insotite de o canuta cu lapte si una de suc natural de fructe. Este important ca ratia zilnica de lapte sa se mentina la circa 500 ml. Si, desigur, nu toate cele insirate ii vor fi date simultan, ci i se vor oferi altenativ, in fiecare zi altceva. De exemplu, nu-i vei da ou decat de doua ori pe saptamana.

Gustarea de la ora 10

  • un fruct sau un pahar de suc de frucxte si morcovi sau chiar o budinca de casa.

Pranzul

Dupa varsta de un an, trebuie sa cuprinda trei feluri de mancare:

  • Ciorbita. Este cel mai important fel de mancare. Indiferent daca este supica de legume, ciorba de perisoare, d evacuta sau de pui, dreasa cu smantana sau cu ou, ea nu trebuie sa lipseascca din meniul zilnic al puiului mic.
  • Felul doi. Piure de legume sau de cartofi, pilaf sau tocanita.
  • Desertul. Prajitura de casa, o felie de chec sau un fruct.

Gustarea de la ora 17

  • Un iaurt cu biscuiti.
  • O placinta cu mere sau cu branza, ceva usor si placut.

Cina

  • Intotdeauna un pahar cu lapte.
  • O clatita cu branza sau cu mere.
Nota: Aceste tipuri de meniuri sunt pur orientative, dar pot fi adaptate cu siguranta la preferintele culinare ale copilului tau. Asadar, nu-l forta sa manance ceva numai pentru ca este trecut pe lista.

In this article

Comentarii