Stii prin ce schimbari trece parul tau in timpul sarcinii?

Schimbarile de la nivelul parului difera insa de la femeie la femeie, iar unele dintre viitoarele mamici se plang ca firele cad si se ingrasa mai repede. Pentru un par sanatos, trebuie sa ai grija in primul rand la alimentatie, pentru a acumula toti nutrientii necesari. Un organism sanatos inseamna un par sanatos si stralucitor.

Modificari pot aparea si in ceea ce priveste culoarea firelor. Acestea pot creste cu o nuanta mai deschise, parul uscat va fi mai gras, iar cel cu exces de sebum ar putea deveni fara viata. Totodata, cel cret ar putea sa se indrepte si viceversa. Din punct de vedere al cresterii, este posibil ca fire de par sa apara si in locuri nedorite, cum ar fi pe fata, abdomen sau pe spate.

Pierderea firelor de par pe durata sarcinii ar putea semnala un deficit de fier, iod sau proteine din organism. Femeile insarcinate care au stari de greata severe in fiecare dimineata si nu se hranesc adecvat vor observa o decolorare a firelor de par acum fragile. De aceea, nu ar trebui sa lipseasca din alimentatie iaurtul, fructele si legumele, semintele de dovleac si de floarea-soarelui, orez, ovaz, migdale, smochine sau curmale.

Pentru a da viata parului tau, maseaza-ti scalpul in fiecare zi timp de 5-10 minute, pentru a stimula circulatia. O data la cateva saptamani, transforma ritualul intr-o aromoterapie si realizeaza masajul cu ajutorul uleiurilor de levantica, patchoului sau ylang-ylang, in combinatie cu uleiul vegetal. Dupa ce ai terminat cu scalpul si varfurile, infasoara-ti podoaba capilara intr-un prosop cald si relaxeaza-te 10 minute, apoi clateste. Incearca sa nu-ti mai speli parul atat de des daca ai firele uscate. Sebumul poate avea si efecte benefice, deci nu abuza cu mai mult de 2-3 spalari pe saptamana. Foloseste un sampon potrivit tipului tau de par si un balsam hidratant. Ori de cate ori ai ocazia, evita folosirea uscatorului de par si a aparatelor de indreptat sau ondulat, pentru ca acestea usuca si distrug varfurile.

Multe dintre femeile care asteapta un copil vor sa isi schimbe look-ul in timpul sarcinii pentru a avea o coafura mai usor de aranjat si ingrijit. Un par mai scurt iti poate da insa mai multe batai de cap, intrucat necesita un minimum de atentie, spre deosebire de parul lung pe care il poti prinde cu usurinta intr-o coada atunci cand te grabesti. Ai grija daca vrei sa te tunzi, noua coafura trebuie sa iti incadreze bine fizionomia, doarece schimbarile de greutate vor fi vizibile si la nivelul fetei.

Daca obisnuiesti sa iti vopsesti parul, ar fi mai bine sa te consulti cu medicul obstetrician inainte de a te duce la coafor in timpul sarcinii. Studii efectuate pe animale au aratat ca unele substante chimice din vopseaua de par pot afecta fatul la nastere. Unii specialisti considera ca nu este niciun pericol, insa recomanda ca viitoarele mamici sa astepte pana in cel de-al doilea trimestru de sarcina inainte de a-si schimba look-ul. Oricum, este posibil ca mirosul de vopsea sa nu iti priasca in primele saptamani, prin urmare asteptarea este si mai justificata. Cel mai indicat este totusi sa aplici vopsea doar pe cateva suvite de par, evitand astfel contactul cu scalpul si pielea.

Ingrijeste-ti parul indiferent de cat de rebel devine pe parcursul evolutiei sarcinii. Consulta-te si cu stilistul tau daca nu stii ce produse sa folosesti pentru schimbarile suferite de podoaba ta capilara. Dupa ce nasti, nu te speria daca incepe sa iti cada parul. Unele femei se trezesc cu pierderi majore de fire de par in primele 3-6 luni dupa venirea pe lume a copilului. In unele cazuri, este probabil sa dureze chiar cateva cicluri de crestere a parului si cativa ani inainte ca hormonii sa revina la normal, iar parul sa se intoarca la aspectul sau initial.

Articol EXCLUSIV ONLINE

Text: Alexandra Badita

Sursa: Parentingweekly.com

Comentarii:

Nu exista comentarii

Campurile marcate cu rosu nu sunt valide!

Comentariul a fost adaugat!

NOU! Ai un gravatar? Scrie în formular adresa de email asociată, şi comentariul tău va ieşi în evidenţă. (adresa de email nu va fi făcută publică)