Ce mancam dupa nastere?

Alimentatia sanatoasa este un factor cheie pentru starea de sanatate a ta si a bebelusului. Trebuie sa ai grija sa obtii necesarul zilnic de nutrienti din mancare, asa …

http://newsite.mami.ro/wp-content/uploads/2012/04/02/mancare-art.png

Alimentatia sanatoasa este un factor cheie pentru starea de sanatate a ta si a bebelusului. Trebuie sa ai grija sa obtii necesarul zilnic de nutrienti din mancare, asa ca nu te avanta la diete care se pretind miraculoase pentru silueta. Consulta mai intai medicul si afla de ce ai nevoie in primele luni dupa nastere in calitate de vitamine si minerale.

Este recomandat sa nu lipseasca:

  • cel putin 5 portii de paine, cereale si cartofi zilnic
  • 5 portii de fructe si legume
  • 2 portii de carne sau peste
  • 2 portii de lapte
  • O portie mica de produse cu grasimi si dulciuri pe zi
  • Portiile reprezinta gustari sau bucati, dupa caz.

In perioada in care alaptezi, ceea ce tu mananci ajunge si la bebe, asa ca este important sa iti amintesti ca ar trebui sa eviti alimentele condimentate si bineinteles alcoolul. Chiar daca nu exista dovezi medicale conform carora condimentele ar afecta sistemul digestiv al copilului, este bine sa le eviti daca observi ca micutul nu se simte bine dupa ce isi ia portia de lapte.

Este posibil sa simti in aceasta perioada ca ti se face foame mai des, acest lucru fiind normal pentru ca trebuie sa produci incontinuu laptele matern. Asa ca ar fi de preferat sa nu stai sa numeri caloriile acum, cand important este sa mananci sanatos si sa iei cantitati suficiente de vitamine si minerale.

Ai grija sa:

  • ai o dieta bogata in proteine (carne, peste, oua, legume)
  • mananci zilnic 4-5 fructe sau legume
  • consumi cel putin doua portii de lactate pe zi sau sa iei un supliment pe baza de calciu daca medicul iti recomanda
  • bei cel putin 8 pahare de apa in fiecare zi, in special atunci cand trebuie sa alaptezi.

Cel mai bine ar fi sa mananci regulat trei mese pe zi si doua gustari.

Iata cateva sugestii:

  • oua, paine prajita si suc natural la micul dejun
  • cereale cu lapte pentru micul dejun sau gustari
  • intre mese poti manca mere, banane, portocale, pepene sau salate de fructe
  • salate sau legume fierte ca garnitura la pranz sau cina
  • organizarea mesei in jurul unui fel principal bogat in proteine (pui la gratar, peste sau friptura)
  • in loc de dulciuri, un iaurt de fructe sau un serbet sunt preferate

Sursa:
http://www.babyandpregnancy.co.uk/FoodstoEatAfterTheBirth.html

In this article

Comentarii