7 sfaturi ca sa nu te ingrasi prea mult

Evita sucurile indulcite, care mustesc de calorii, si inlocuieste-le cu lapte, apa plata sau bauturi neindulcite (ceaiuri). In locul zaharului din prajituri sau ciocolata consuma zahar sub forma …

http://newsite.mami.ro/wp-content/uploads/2012/07/13/gravida-fructe.jpg

Evita sucurile indulcite, care mustesc de calorii, si inlocuieste-le cu lapte, apa plata sau bauturi neindulcite (ceaiuri). In locul zaharului din prajituri sau ciocolata consuma zahar sub forma de carbohidratati, din paste fainoase, sau zahar din fructe.

5. Tine un jurnal

Un program alimentar echilibrat inseamna ca trebuie sa iei trei mese importante pe zi (mic dejun, pranz si cina) si doua gustari. Chiar daca doctorul tau va tine o fisa medicala cu parcursul sarcinii tale, este indicat sa tii si tu un jurnal in care sa iti notezi toate modificarile si programul alimentar pe care-l stabilesti cu nutritionistul.

6. Ia suplimente prenatale

Acestea trebuie luate zilnic, pentru ca iti furnizeaza vitaminee si mineralele de care ai nevoie, cum ar fi acid folic, fier, zinc, vitamina D, calciu si vitamina A. Ai grija insa sa nu depasesti cantitatea optima de vitamina A – 5000 de unitati pe zi – pentru ca in cantitati mari poate fi periculoasa pentru copil.

7. Mananca fructe si legume variate

In fiecare zi, propune-ti sa mananci cel putin 3 legume si 2 fructe. In plus, proteinele, continute spre exemplu in carne, peste, fasole uscata, ar trebui consumate de 3-4 ori, ca si laptele, iaurtul sau branza.

DISCUTA IN FORUM:

CITESTE SI:

Nu uita: obezitatea in timpul sarcinii nu inseamna un bebelus mai sanatos, ci un travaliu mai dificil si un risc ridicat de avort.

1. Nu incerca sa te ingrasi in primul trimestru

Oricat de mult ti-ai dori ca cel mic sa creasca mare si sanatos, nu exagera cu mancatul doar ca sa capeti proportii. Tine minte ca pana in al doilea trimestru nu este cazul saiei prea mult in greutate. In aceasta perioada este recomandat sa te ingrasi cu pana la jumatate de kilogram pe luna.

Gravidele au nevoie de numai 300 de calorii in plus pentru a sustine buna dezvoltare a copilului. Femeile care au o greutate normala ar trebui sa se ingrase intre 11,5 si maximum 15,5 kg, in timp ce gravidele supraponderale nu ar trebui sa sara de 12 kg (pot lua in greutate si numai7 kg). In cazul femeilor care au sub greutatea normala, medicii spun ca se impune ca acestea sa se ingrase intre 12,7 si 18 kg.

2. 15 minute de mers pe jos zilnic

Oricata grija ai avea cu alimentatia, este important sa faci miscare in fiecare zi.

3. Bea multe lichide

Chiar daca drumurile la toaleta te scot din minti, nutritionistii te sfatuiesc sa te hidratezi suficient, cu 8-10 pahare de lichide pe zi. Apa este cea mai buna. In sarcina, hidratarea este mai importanta ca niciodata din cauza volumului mare de sange al corpului. O cantitate optima de lichide mai taie si din senzatia de foame. Nu exagera nici cu bauturile care contin multa cafeina, de tipul ceaiului verde sau cafelei.

DISCUTA IN FORUM:

CITESTE SI:

 

In this article

Comentarii