Dieta in sarcina

Dieta in sarcina

Nu exista o dieta speciala pentru femeile insarcinate, ci una echilibrata, in cadrul careia apare suplimentarea de vitamine si minerale. Iata care sunt ele, de ce sunt importante si afla unde le poti gasi.

Ingrediente pentru o dieta in sarcina sanatoasa

Vitamina inteligentei
Acidul folic, sau vitamina B9, este cea care asigura o buna dezvoltare a sistemului nervos si a creierului fatului care creste in burtica, tocmai de aceea fiind si recomandata de catre medici a se lua la inceputul sarcinii. In afara insa de pastilutele de la farmacie, este bine sa mananci fasole uscata, linte, spanac, stevie, salata, broccoli, mazare, alune, varza si sa bei suc natural de portocale.

Neaparat calciu
Pentru ca micutul tau sa aiba o structura osoasa puternica, este important ca necesarul de calciu sa fie suplimentat.

Fii sigura ca ai mereu in frigider lactate de orice fel (lapte, branza, iaurt etc.), dar si somon sau sardine. Daca nu iti place niciunul dintre aceste alimente, poti apela la suplimentele de calciu din farmacie.

Vitamina D, ajutatoare
Pentru ca vitamina D ajuta calciul sa se absoarba in organism, este important sa nu uiti de ea. Cu atat mai mult cu cat, datorita ei, puteti avea, amandoi, o dantura puternica si sanatoasa. Si, desi nu vreau sa te sperii, trebuie sa mai stii ca rezultatele unor studii medicale au aratat ca lipsa vitaminei D in sarcina a cauzat tulburari de limbaj copiilor. Pune-te pe rontait cereale integrale, produse pe baza de soia, peste gras si oua. Si nu uita sa stai din cand in cand la soare!

Fier pentru amandoi
Organismul tau, dar si cel al puiului din burtica are nevoie si de un aport crescut de fier. Alimenteaza-te cu multe legume cu frunze verzi, cereale integrale, fructe uscate si mai ales cu carne rosie, peste care este bine sa adaugi si cateva felii sau suc de lamaie. Gustul poate sa nu para stralucit la prima vedere, dar sa stii ca fara vitamina C, fierul nu este absorbit de organism asa cum ar trebui.

B6 pentru imunitate
Nu numai ca imunitatea nou-nascutului depinde de prezenta acestei vitamine, ci si dezvoltarea lui normala. Un nivel scazut de vitamina B6 poate conduce la epilepsie, la convulsii, anxietate, depresie si chiar la probleme functionale ale ficatului sau la o valoare mare a colesterolului in sange. Pentru a-l feri pe micutul tau de toate aceste afectiuni, este bine ca dieta in sarcina sa includa galbenus de ou, peste, varza, conopida, ardei gras, nuci, orez, mere, migdale, pepene, smochine si macese.

Zincul, mineral de incredere
Zincul este un mineral care, pe langa capacitatea de a apara organismul, este capabil sa reduca si toxinele din organism. Pentru ca lipsa unei cantitati optime de zinc duce la caderea parului, la aparitia unor infectii greu de tratat si chiar la probleme legate de papilele gustative si miros, este bine sa apelezi la cateva alimente bogate in acest mineral. Carnea de vita, de miel si chiar si cea de porc contin zinc. Daca nu vrei nici macar sa vezi carnea, poti incerca legumele, iar ca desert alune sau unt de arahide.

Cupru pentru inimioara
Pentru ca ajuta la formarea inimii si a vaselor de sange ale copilului, cuprul nu trebuie sa lipseasca din alimentatia ta. Pentru o dieta in sarcina sanatoasa, il gasesti in semintele de dovleac si de floarea-soarelui (prajite, dar fara sare!), in caju crud sau alune. Mai poti suplimenta necesarul de cupru cu carne de crab, stridii fierte sau cartofi copti.

 Articol publicat in revista Mami

Foto: www.shutterstock.com

Comentarii:

Nu exista comentarii

Campurile marcate cu rosu nu sunt valide!

Comentariul a fost adaugat!

NOU! Ai un gravatar? Scrie în formular adresa de email asociată, şi comentariul tău va ieşi în evidenţă. (adresa de email nu va fi făcută publică)