Problemele de somn in sarcina. Cauze si solutii

Pana sa afli ca vei avea un bebelus, adormeai bustean cum lasai capul pe perna. Acum, ca esti insarcinata, somnul e o aventura: noaptea, abia lipesti geana de geana, iar ziua, atipesti de-a-n picioarelea.

Cauzele pentru care Mos Ene vine mai greu tin de schimbarile care se petrec in organismul tau in aceasta perioada. E bine sa le cunosti, ca sa poti gasi remedii - fara panica. Problemele cu somnul apar mai ales la mamicile aflate la prima sarcina.

Se acutizeaza cu cat se apropie "ziua Z", cu cat temerile si emotiile legate de bunul mers al sarcinii capata proportii. Din fericire, exista leac pentru tot: alimentatie adecvata, exercitii fizice, masaje, un partener intelegator, un film cu happy end.

Trage "pe stanga"

Dormitul pe spate nu este indicat, mai ales daca sarcina e avansata. Greutatea uterului apasa pe intestine si pe vena cava inferioara, cea care transporta sangele din jumatatea inferioara a corpului la inima.

De asta, inca din primul trimestru, trebuie sa te obisnuiesti sa dormi pe partea stanga.

In aceasta pozitie, rinichii elimina mai usor lichidele (ceea ce duce la scaderea umflaturilor de la glezne, picioare, maini), iar fluxul de sange si substante nutritive spre placenta e mai mare.

Pe masura ce burtica creste, pozitiei "somn pe stanga" i se va adauga si un "adjuvant" - adica, o perna asezata comod intre picioare. Te poti culcusi cat mai confortabil, adaugand perne suplimentare sub abdomen ori sub spate.

Mesaje:

  • marţi 23 martie 2010 la 18:25

    http://s831.photobucket.com/home/boutiquebca/allalbums

    haine bebe si mami 0-1 an

Campurile marcate cu rosu nu sunt valide!

Comentariul a fost adaugat!

NOU! Ai un gravatar? Scrie în formular adresa de email asociată, şi comentariul tău va ieşi în evidenţă. (adresa de email nu va fi făcută publică)

 

forum