alimentaţia in sarcina

Alimentatia femeii insarcinate trebuie sa fie cat mai naturala si variata. Astfel vei fi sigura ca te hranesti corect si sanatos si nici nu vei lua foarte mult in greutate.

Greseli pe care le fac gravidele din Romania

Doctorul Michaela Nanu, cercetator stiintific la Institutul de Ocrotire a Mamei si Copilului "Alfred Rusescu" din Capitala, coordonatorul unui studiu aparut in 2005 despre nutritia gravidelor din Romania, te lamureste ce ar trebui sa mananci zilnic sic and ar fi cazul sa-ti "reprimi poftele".

Daca meniul de la fast food iti face cu ochiul, specialistul te sfatuieste sa te gandesti de doua ori: daca mamica isi satisface pofta, micutul din burtica nu-si va potoli deloc foamea si va ramane in urma cu cresterea.

Medicul iti spune si care sunt greselile alimentare frecvente pe care a constatat ca le fac gravidele din Romania.

Care sunt cele mai frecvente greseli pe care le fac viitoarele mamici din Romania?

Nu mananca suficiente proteine animale, care sunt mai usor absorbabile decat cele vegetale (fasole, linte etc.). Majoritatea dintre ele consuma de doua-trei ori pe saptamana carne, in conditiile in care ar trebui sa consume zilnic aproximativ 200 de grame.

Carnea este o sursa importanta si de fier, nu doar de protein. In cadrul studiului am observant o deficient de fier la gravide, explicabila prin venoile crescute ale fatului si cresterea masei sanguine in timpul sarcinii. Laptele este si el consumat foarte putin, de doua-trei ori pe saptamana, in conditiile in care acesta este o sursa importanta de proteine si calciu.

Organismul fatului are nevoie de el pentru dezvoltarea sistemului osos. Daca mama nu se alimenteaza cu sufficient calciu, atunci copilul va incepe sa ia acest mineral din tesutul ei osos si din dinti. De aceea, la femeile insarcinate care nu consuma suficiente lactate apar cariile dentare. Zilnic, o femeie insarcinata ar trebui sa consume trei-sase portii de lactate, o portie insemnand o ceasca de lapte sau 50 de grame de branza.

Greseli fac si mamele care consuma mancare de la fast food sau obisnuiesc sa bea sucuri indulcite: astfel de produse sunt dezechilibrate nutritional, nu au nicio vitamina sau saruri minerale care i-ar folosi fatului.

Mesaje:

  • perne.gravide

    marţi 20 aprilie 2010 la 22:58

    ai probleme cu somnul?

    perne pentru gravide si bebelusii lor;

    http://pernegravide.weebly.com/

  • perne.gravide

    marţi 20 aprilie 2010 la 22:57

    ai probleme cu somnul?

    perne pentru gravide si bebelusii lor;

    http://pernegravide.weebly.com/

  • alecsandraa

    luni 14 septembrie 2009 la 16:09

    depinde de organismul fiecaruia si de grupa sanguina stiu ca unii au nevoie de carne alti pot sta fara sa manance carne si nu li se intampla nimic

  • Olga

    marţi 8 septembrie 2009 la 10:28

    Cu siguranta Alina a nascut copii sanatosi pt. ca spun din propria experienta (sunt si eu vegetariana). Consumul de carne si peste nu face bine corpului omenesc. Am renuntat la carne cu riscul de a ma imbolnavi eu sau copii mei si surpriza a fost ca in loc sa fiu anemica sau alte consecinte nefaste, am ajuns sa arat foarte bine si sa fiu foarte puternica. Afirmatia ca nu e necesar sa mancam carne am auzit-o in ultima vreme de la mai multi doctori ginecologi, puteti testa. Carnea inhiba dezvoltarea normala si armonioasa a organizmului. Priviti in jur ca sa vedeti cat de bine arata si cat de sanatoase sunt persoanele care manaca f oarte multa carne, multa carne, putina sau care nu manaca deloc.

  • Silvia

    luni 7 septembrie 2009 la 17:09

    Alina, ce fel de limbaj este acesta?? Ce este mentionat in articol este foarte competent, este evident ca nu ai avut acces la informatii in domeniu. O vegetariana trebuie sa fie mai grijulie, are nevoie de alimentatie mult mai calculata ca sa aibe suficiente proteine.

  • 1
  • 2

Pentru a posta un mesaj trebuie să fii înregistrat.