Alimentatie in alaptare. 3 alimente pe care e bine sa le consumi atunci cand alaptezi

734 0

E normal să îți faci probleme când vine vorba de alăptare și să te întrebi dacă ai suficient lapte pentru a răspunde nevoilor bebelușului, mai ales în prima lună după naștere. Dar există unele alimente care sporesc producția și calitatea laptelui.

3 alimente recomandate în alăptare

Ovăzul este unul dintre primele alimente recomandate în alăptare. Are proprietăți care contribuie la scăderea colesterolului, precum și la menținerea unei tensiuni arteriale optime, reglând funcțiile organismului, printre care și lactația. Este o importantă sursă de fier, calciu și fibre, așa că valorile sale nutritive nu sunt deloc de neglijat. Fă-ți o cană de cereale cu lapte sau rețeta tipic englezească de porridge, la care adugă nuci (și chiar fructe) pentru un plus de vitamine.

Morcovii sunt și ei considerați legume galactogene și, asemenea spanacului, conțin fitoestrogeni. În plus, sunt o importantă sursă de beta-caroten și vitamina A, de care ai mare nevoie în această perioadă. Sucul de morcovi este cu atât mai bun, deoarece îți oferă un plus de energie și îmbunătățește calitatea laptelui matern. Bea o cană de suc înaintea prânzului și ai să vezi efectele după-amiază. În aceeași familie cu a morcovilor se înscriu și cartofii dulci și sfecla roșie.

Somonul este o sursă excelentă de acizi grași, mai ales de omga-3. Deși nu are un impact direct asupra lactației, omega-3 contribuie la sănătatea organismului, fiind nelipsit dintr-o dieta sănătoasă. Iar un organism puternic și hrănit corect va produce și mai mult lapte. În plus, acizii grași fac parte din compoziția laptelui matern, ba chiar reprezintă unul dintre ingredientele-cheie. Așa că o cantitate mai mare înseamnă și o calitate mai bună a laptelui, ceea ce îl recomandă în alăptare.

Foto: Guliver/ Thinkstock, Sursă informații: revista MAMI, august 2015.

In this article