Exerciții de tonifiere după naștere. Umeri, brațe și abdomen

5060 0

Nu îți place cum arată corpul tău după naștere? Iată câteva soluții de tonifiere pentru partea superioară a corpului (umeri, brațe) și abdomen!

Lipsa de tonifiere după naștere este normală

Multe dintre proaspetele mămici se plâng după naștere de o oarecare slăbiciune și lipsă de tonifiere în partea superioară a corpului. Așa încât, dacă simți că nu ai suficientă putere în brațe atunci când ridici bebelușul sau îți simți încheieturile moi, nu te speria… e ceva normal. Ține minte că în perioada sarcinii, organismul tău a produs o cantitate mare de hormoni, printre care și relaxină. Unul dintre efectele acesteia este tocmai relaxarea ligamentelor (așa încât să faciliteze nașterea).

În plus, multe dintre graviduțe nu mai fac exerciții fizice care solicită partea superioară a corpului în timpul sarcinii, deci e normal ca aceasta să nu mai fie la fel de tonifiată ca înainte.

Pentru a diminua tensiunea de la nivelul încheieturilor mâinilor, e nevoie să-ți tonifiezi musculatura brațelor, a spatelui și a umerilor. Înainte de a te apuca de exerciții, cere acordul doctorului cu care ai născut (de obicei, trebuie să aștepți șase săptămâni în cazul unei nașteri naturale). Dacă îți dă undă verde, apucă-te de exerciții!

Exerciții pentru tonifierea umerilor și brațelor  Ține în fiecare mână câte o greutate de două kilograme, Așază picioarele ușor depărtate (depășind puțin linia șoldului) și ține mâinile în jos, pe lângă corp. Trage aer în piept și, în timp ce expiri, ridică brațele drept, în lateral, la nivelul unerilor, cu palmele îndreptate în jos. În timp ce cobori brațele la loc, întoarce palmele în sus și îndoaie mâinile din cot, ridicând greutățile. Trei seturi de câte 10-15 exerciții. 

Abdomenul, o „zonă-problemă”

Aceasta este zona care a suferit cea mai mare schimbare. Burta cu care rămâi după naștere nu te supără doar din pricina volumului, ci și a vergeturilor. Dar ține minte că uterul își revine la forma inițială în aproximativ șase săptămâni, ceea ce automat va duce și la micșorarea, cât de cât, a burticii. Se pare că cel mai de ajutor pentru a scăpa de colăcelul de pe burtică sunt exercițiile abdominale, bazate pe mișcări Pilates.

Exerciții pentru tonifierea abdomenului Întinde-te pe spate, cu genunchii îndoiți la 90 de grade și cu picioarele așezate paralel cu podeaua. Întinde brațele pe lângă corp, cu palmele îndreptate în jos. Inspiră pe nas și expiră pe gură, pe măsură ce împingi cu brațele în podea și-ți ridici șoldurile, contractând totodată abdomenul. Revino ușor în poziția inițială. Trei seturi de câte 10-15 mișcări.

Sursă: revista MAMI, iulie 2015, Foto: 123RF

In this article