11 jocuri iscusite pentru zile insorite

571 0

Imediat dupa trecerea unui val, cand apa se retrage, minusculi locatari ai lumii acvatice poposesc pe nisipul de la mal. Melcisori, scoici, crabi, meduze, alge pot deveni personaje de poveste, starnind interesul biologului de-o schioapa. O ocazie excelenta pentru a-l initia in tainele lumii din adancuri. Intreaba-l ce vede, cum isi inchipuie ca traiesc organismele marine si invata-l ca si viata lor merita respectata.

3. Zburatoare pe bolta cereasca

Asaza in crucis doua betigase usoare, prinde-le bine unul de altul cu sireturi si intinde pe ele o punga de plastic, prinzandu-i capetele de varfurile betelor, cu elastice circulare. Sacrifica jurubita de ata cu care cosi nasturii nabadaiosi ai hainutelor, pune firul in doua si leaga-i un capat de centrul zmeului. Asteapta o pala de vant si roaga-te ca ea sa ridice in inaltul cerului rezultatul muncii tale.

Daca nu-ti reuseste figura, nu-l lasa pe copil sa inunde plaja cu lacrimile lui si someaza-l pe tatic sa-i cumpere cateva baloane. Scrie pe ele numele rasfatatului, da-le drumul sa zboare si povesteste-i ca ele vor calatori peste mari si tari, facandu-l cunoscut copiilor din lumea intreaga.

Culegeti impreuna cochilii de scoici si melcisori, dar alegeti-le pe cele usor gaurite. Micutul sa-si dea frau liber fanteziei si sa le coloreze cat mai viu, cu carioca. Da-te bine pe langa un pescar si fa rost de un fir de guta sau, daca nu, foloseste ata dentara. Lasa-l pe micul artizan sa insire pe ea „margelele” de mare, innodand ata dupa fiecare dintre ele. Leaga strans capetele firului si anina-i colierul de gat sau impresioneaza-l, folosindu-l tu insati, drept accesoriu la costumul de baie.

5. In duet cu vuietul marii

Cea mai buna ocazie de a inregistra freamatul valurilor este atunci cand acestea se intrec sa ajunga la mal, cat mai spumoase. Da fuga la malul marii, cu casetofonul la subrat si copilul de mana. Microfonul ii va permite artistului sa-si „tipe” piesa de rezistenta in gura mare, acompaniat fiind de vocea baritonala a apei infuriate. Fii pregatita, dupa concert, sa-ti iei prim-solistul in brate si sa-l porti nu neaparat spre celebritate, ci direct in patuc, fiindca sunetele ritmice si relaxante ale talazurilor sunt cele mai bune somnifere.

Fa rost de o placuta de lemn, de o cutie goala de margarina sau de o bucata plata de polistiren. In centrul „ambarcatiunii” fixeaza varful unui pai sau un betigas. Innoada pe el doua din capetele unei batiste mititele, gaseste un golfulet aparat de valuri sau pandeste vremea cand marea e linistita si da semnalul lansarii la apa. Pustiul o poate transforma intr-o mini-arca a lui Noe, incarcand la bordul ei omuleti de jucarie, melcisori sau scoici. Nu uita sa-i acoperi capsorul cu o sepcuta si sa-i prezinti onorul chiar daca demnul capitan e cu poponeata goala.

7. Un indian rosu la Marea Neagra

Ocheste in drum spre plaja o salcie si rapeste-i una-doua tulpini mladioase, cazute la pamant. Completeaza echipamentul cu penele zburatacite ale pescarusilor ce dau tarcoale pe deasupra marii. Culege-le pe cele mai frumoase si incoroneaza-l pe pitic, prinzandu-i-le cu o bentita in jurul capului. Scoate rujul de buze din trusa de farduri si aplica-i pe fiecare obrajor cate doua linii rosii paralele. Repeta operatiunea pe pieptul voinicului, pe maini si picioruse. Ascunde-i „goliciunea”, impletindu-i in jurul soldurilor mladitele infrunzite si… fereste-te inspaimantata din calea lui, fara a fugi insa prea departe!

Perfect ar fi ca taticul exploratorului sa poarte 46 la picior, pentru ca urmele pasilor din nisip sa para cat mai mari. O pereche de „labe” din cauciuc, din acelea folosite de scafandri, pot insa salva aparentele, insemnand trecerea pe plaja a unui personaj ciudat care se ascunde pe undeva. Incalta-le si nu te jena, atunci cand te legeni pe drumul catre o ascunzatoare apropiata. Langa un tufis, o piatra sau alt reper, pune un premiu pentru ambitiosul urmaritor care se va lua dupa tine. Amuza-te impreuna cu el de urmele talpilor minuscule lasate in interiorul pasilor de urias.

9. Careul sters de valuri

Observa limita la care valurile ajung la mal si deseneaza cu ajutorul unui betigas, un careu mare pe nisipul ud. Imparte-l iute in noua patratele, trasand in interiorul lui linii orizontale si verticale. Ia-te la intrecere cu istetul, completand casutele pe rand cu X si O. Castigatorul va fi cel al carei litera norocoasa reuseste sa insemne consecutiv trei patratele, pe orizontala, verticala sau diagonala. Grabiti-va! Fiecare nou val care vine spre jocul vostru, actioneaza ca un burete, stergand nemilos inscrisurile de pe tabla improvizata.

Stai in picioare, cu bratele si picioarele usor departate, astfel incat umbra ta sa redea cat mai fidel realitatea. Lasa la indemana micutului o palarie, o pereche de ochelari de soare, papuci si ceva haine de-ale tale si stai locului, ca el sa poata imbraca cum se cuvine acest „manechin” tolanit in nisip. Schimbati rolurile si distreaza-l, facandu-i umbrei mititele ochi, gurita si nasuc din scoici. Pune-i repede si chiloteii, confectionati dintr-o batista indoita pe diagonala. Nu-i multumit cum arata? Lungeste-i umbra urechilor, sa semene cu un magarus!

11. Fortarete din nisip

Unde-i nisip, hop si „utilajele de constructie”: galetuse, lopatele, site, greble, forme de tot felul. Mesterul calificat pe santierele parcurilor de-acasa si-a pus in gand sa umple plaja de castele. Doar lenesii adulti si cearsafurile lor neclintite par sa-i stea in cale. Prezinta-i avantajele oferite de nisipul ud de la malul marii pentru a-si desavarsi opera efemera si da-i o mana de ajutor inginereasca, tasand „zidurile” in pericol sa se prabuseasca. Dupa atata munca, se impune o portie zdravana de mancare. „Gusta” si tu din budincile, tartele si sufleurile preparate de maestrul bucatar in galetusa-minune si cere-i, entuziasmata, reteta.

Pune la adapost onoarea familiei, oferindu-i neastamparatului preocupari mai amuzante si mult mai instructive. 11 jocuri simpatice te asteapta sa-i umpli de bucurie vacanta copilasului tau.

1. Fuga dupa soare

Ai nevoie de patru bete lungi si ascutite la varf, cateva elastice de cauciuc mai largi, markere colorate si un cearsaf de care te poti dispensa. Inainte de a prinde panza pe bete, micul pictor are voie sa-si desfasoare talentul, colorand-o in fel si chip. Masoara pe plaja o suprafata cu cativa centimetri mai mica decat marginile cearsafului. Infige betele in nisip, pe locurile marcate de colturile acestei suprafete.

Innoada cate un colt al cearsafului in jurul fiecarui tarus. Copilul va putea urmari cum se deplaseaza umbra lasata de soare si va descoperi ca ea e mai lunga dimineata si mai scurta la amiaza. Mutand pozitia cearsafului, va reusi s-o tina sub acoperisul de panza iar cand va obosi s-alerge dupa ea, va insemna traiectoria umbrei fugare cu scoici.


In this article

Join the Conversation