7 strategii ca sa-ti recapeti silueta

357 0

Ce de ocazii sa-ti bucuri papilele gustative, sub pretextul ca daca nu le-ai oferi un exemplu graitor, membrii familiei ar ramane lihniti! Ca sa-l incurajezi pe micul mofturos, te „sacrifici” si tu cu o portie de gris cu lapte, tii pasul cu taticul gurmand, inghitind zece sarmale, si mai gusti cate ceva cu mama, cu soacra, cu prietena, fiindca esti bine crescuta. Vei fi din ce in ce mai bine crescuta si la propriu, daca vei continua sa mananci cu fiecare in parte.

4. Imbina utilul cu placutul

Ca o albinuta te invarti prin casa, ba strangand hainute, ba culegand o jucarie scapata din mana mititica, ba pregatind baita sau biberonul cu lapte. Mai mult, ramai o vajnica gospodina, ocupandu-te constiincios si de treburile casnice. 150-200 de calorii se ard intr-o ora prin astfel de activitati nu tocmai simpatice, dar numarul lor se poate dubla cu ajutorul unor miscari mult mai placute.

Cele de dans te-ar putea stimula sa-ti indeplinesti obligatiile cu mai multa ravna, stiind ca pasii alerti contribuie la „scuturarea” surplusului de grasime. Ce-ar fi sa stergi praful in felul acesta, sa aranjezi hainele in dulap ori sa calci, in timp ce te „batai” in ritmul muzicii?

Nu vorbim aici despre o figura de Yoga, ci doar de una de stil care te indeamna la miscare. Cea mai placuta si accesibila modalitate de a-ti regasi forma psihica si formele corporale dorite este mersul pe jos. Pune-ti bebelusul in carucior, ia provizii de papica si scutece si porneste-o in drumetie prin parc sau pe strazile linistite din cartier. Fiecare metru strabatut ii va oferi copilului tau prilejuri noi de a cunoaste lumea, iar tie, ocazia de a arde calorii.

6. Lucreaza-ti corpul

Exercitiile fizice usoare sunt bine venite si necesare daca vrei sa slabesti frumos. In plus, practicarea lor duce la oxigenarea crescuta a tesuturilor, la relaxarea creierului si la redobandirea dimensiunii initiale a uterului. Pentru a reveni la silueta dinaintea nasterii, orice mamica ar trebui sa-si acorde cel putin o jumatate de ora pe zi pentru un program de exercitii fizice.

Centimetrii acumulati in jurul taliei se pot reduce vizibil prin indoirea repetata a trunchiului in lateral si prin rasucirea lui, din pozitia stand in picioare, cu mainile pe solduri.

7. Invata sa-ti pretuiesti corpul

Chiar daca o sa mai strambi din nas o vreme, vazand cum acul cantarului o ia razna, nu uita ca acest corp, putin cam dolofan acum, a adapostit mandretea de copil pe care-l strangi la piept. Pretul celor cateva kilograme in plus este infim fata de cel al tonelor de bucurie pe care ti le ofera existenta micutului. Kilogramele se vor „topi” curand, cu rabdare si vointa. Si chiar daca nu o vor face atat de repede precum iti doresti, vei sti ca, plinuta sau nu, in ochii copilului tau esti cea mai frumoasa mamica din lume.

Revolta impotriva kilogramelor in plus isi face loc cu greu, sufletul se imparte intre bucuria unei cine copioase si tristetea din fata oglinzii. Pentru ca ea sa aiba sorti de izbanda este nevoie insa si de o strategie.

1. Lasa timpul sa lucreze

Pierderea rapida a kilogramelor in plus este o bucurie de scurta durata. Nu uita ca daca slabesti prea brusc, vei redeveni dolofana nu peste prea mult timp. In plus, un regim drastic te va epuiza fizic, iar tu ai nevoie sa-ti recapeti fortele dupa nastere. Obiectivele irealizabile nu fac decat sa-ti destabilizeze buna dispozitie si increderea in tine. Ia-o, deci, usor, propunandu-ti sa slabesti unul-doua kilograme pe luna, fara a face din acest tel o obsesie.

2. Tine stresul in frau

Fericirea de-a fi mamica si dragostea pentru pui se conjuga cu o grija coplesitoare. Pe fondul acestei permanente preocupari isi face aparitia un "fenomen" aparent salvator in detensionarea nervilor: "rontaitul". Acum un biscuit, peste un sfert de ceas, o ciocolatica, si tot asa, zi de zi, "ciugulesti" cate ceva bun, amagindu-ti incordarea si largindu-ti diametrul taliei. Daca nu poti renunta la astfel de "pofte", implineste-ti-le consumand mai degraba, iaurturi sau fructe in locul dulciurilor.


In this article

Join the Conversation