Alimentatia copilului: alimente care „ascut” mintea copilului

547 0

Iata cateva sugestii de alimente pe care ar trebui sa incerci sa i le dai cat mai frecvent copilului pentru dezvoltarea creierului sau. Cele de mai jos, pe langa faptul ca imbunatatesc activitatea cerebrala, il feresc si de anemie.

Somonul – este regele mancarurilor sanatoase pentru creier. Asta pentru ca este bogat in acizi grasi omega-3 DHA si EPA, ambii esentiali pentru functionarea, dar si pentru cresterea creierului. Teste recente au demonstrat ca acizii grasi continuti de somon cresc performantele intelectuale la copiii scolari si sunt importanti in dezvoltarea ochilor.

  • TOP 10 mituri despre sanatatea ochilor

Ouale – contin in galbenus colina, o amina din complexul vitaminei B care ajuta la dezvoltarea creierului. Galbenusul oului contine colesterol, un alt compus important in structura creierului. Un ou dat de trei ori pe saptamana, la micul dejun, este de ajuns pentru un copil intre 1 si 3 ani.

Untul de arahide – este o sursa buna de vitamina E, un antioxidant puternic ce protejeaza membranele nervoase.

  • Vitamina E poate preveni alergiile

Cerealele integrale – contin glucoza, de care creierul are nevoie constant. Nu doar cerealele, dar si painea e preferabil sa fie din cereale integrale.

Legumele intens colorate (rosiile, cartofii dulci, dovleacul, morcovii, spanacul) – sunt cea mai buna sursa de antioxidanti, care mentin celulele nervoase sanatoase.

Carnea de vita – fierul si zincul continute de aceasta sunt elemente importante in mentinerea energiei si concentrarii copiilor.

Lactatele – sunt importante in dezvoltarea intregului organism, iar calciul, magneziul si vitaminele din complexul B au un impact major asupra functiei nervoase.

Untul de arahide este usor de introdus in alimentatie in primii ani de viata ai copilului, prin sandvisuri cu felii de banane si bucatele de ananas.


In this article

Join the Conversation