Alimentatie sanatoasa dupa sarcina: 10 alimente care aduc fericirea

823 0

Foarte multe proaspete mamici se simt pur si simplu epuizate si chiar ajung sa sufere de depresie, odata ce micutul a venit pe lume. Aceasta pentru ca emotiile acumulate de-a lungul sarcinii, dar si efortul de a face fata nevoilor pe care orice nou-nascut le are, isi pun amprenta asupra organismului lor. Noroc insa ca exista cateva secrete culinare care te pot ajuta sa gasesti „linia de plutire”.

10 aliati pentru o alimentatie sanatoasa dupa sarcina care iti va ridica moralul

Somon
Da, alimentele cu care te hranesti pot sa-ti afecteze in mod pozitiv starea emotionala. Iar acest peste, care este o veritabila sursa de Omega-3, este cel mai bun exemplu ce se poate da in acest sens. Doua portii de somon pe saptamana sunt suficiente pentru a-ti hrani moralul cu o stare de bine.

Spanac
Prin continutul de magneziu, calciu, potasiu, dar mai ales de fier, aceasta leguma este recunoscuta pentru faptul ca inlatura depresiile si un ingredient de baza intr-o alimentatie sanatoasa. Ceea ce inseamna ca nu trebuie sa lipseasca din alimentatia unei proaspete mamici.

Banana
Pentru ca ofera un minunat cocktail de proteine, fibre si vitamine, dar mai ales datorita faptului ca are in compozitie o substanta (triptofan) pe care organismul o foloseste in scopul producerii serotoninei (responsabila cu fericirea, relaxarea si starea de bine), bananele nu trebuie sa lipseasca din alimentatia ta. Una pe zi face minuni!

Migdale
Bogate in diverse minerale si vitamine (in special zinc, magneziu, vitaminele B2 si E), migdalele inlatura stresul acumulat in timpul sarcinii, dar si oboseala resimtita dupa nastere. Mai mult, se pare ca aceste fructe cresc calitatea lapticului, daca sunt consumate cu 30 de minute inainte de alaptare. Un motiv in plus pentru a rontai zilnic 25 de grame de migdale.

Mar
Dupa nastere stilul tau de viata devine agitat, cu putine ore de somn, dar cu multe griji, ceea ce te poate epuiza rapid. Pentru o alimentatie sanatoasa si pentru a te revigora cu vitamine si minerale, este bine sa mananci mere in fiecare zi.

Broccoli
Chiar daca aceasta leguma nu este printre preferatele tale, macar in perioada alaptarii ar fi bine sa o introduci in alimentatia ta. Bogat in vitamine din categoria B-urilor, broccoli te va scapa de stres si nu te va lasa sa intri in panica atunci cand simti ca nu mai rezisti.

Morcov
Sucul de morcovi constituie o bogata sursa de vitamine (A, B1, B2, C) necesare unui organism supus unui efort prelungit. Mai mult decat atat, acesta imbunatateste calitatea sangelui, ceea ce conduce la disparitia senzatiei de oboseala.

Cereale integrale
Pentru ca iti vor mentine un organism puternic si un moral ridicat, datorita multitudinii de vitamine si minerale continute, cerealele integrale nu trebuie sa lipseasca din alimentatia ta zilnica. Umple-ti camara cu fulgi, orez, paste si incearca si painea integrala.

Cartofi
Pentru ca in perioada sarcinii rezervele tale de fier s-au cam consumat, este necesar ca pe durata alaptarii sa le refaci, cu atat mai mult cu cat s-a descoperit ca lipsa de fier conduce la aparitia stresului. Pentru ca alaptezi, este bine sa consumi doar cartofi copti sau fierti in coaja.

Lapte
Bogat in antioxidanti, vitamine, dar si triptofan, laptele nu ar trebui sa-ti lipseasca de la masa, nici dimineata si nici seara. Dimineata iti va da putere sa treci peste o zi agitata, iar seara te va linisti si relaxa. Dar poti bea cate o ceasca de lapte si atunci cand stresul te acapareaza.
 


In this article

Join the Conversation