Alimente esentiale in dieta bebelusului tau

580 0

Specialistii afirma ca, oferindu-le copiilor inca de la inceput o paleta cat mai variata de alimente, ii vom ajuta sa creasca asa cum trebuie si sa obtina din acestea ceea ce le este necesar pentru o alimentatie sanatoasa. Iata cele mai importante nutrimente de care bebelusul tau are nevoie pentru o dieta sanatoasa.

Fitonutrienti din fructe

Fitonutrientii sunt nutrimentele din plante. Iar (bio)flavonoidele sunt acei fitonutrienti care dau culoare fructelor si legumelor. Acestea au un puternic efect antioxidant si ajuta la intarirea sistemului imunitar al bebelusului, in special, spre sfarsitul primului an de viata, atunci cand multe substante mostenite de la mama incep sa isi piarda din putere.
Cele mai bune surse
Afinele, morcovii, rosiile, cartofii dulci, portocalele si fasolea. Ofera-i micutului cel putin doua portii de alimente bogate in fitonutrienti, saptamanal.

Proteine

Proteinele formeaza baza fiecarei celule din organism. Copiii au nevoie de aminoacizii din proteine pentru a-si cladi o musculature puternica, anticorpi, hormoni, vitale pentru organism.
Cele mai bune surse
Carne slaba, iaurt, brnaza, oua, lapte. Necesarul de proteine trebuie sa fie de 35 – 50 g pe zi dintre care 50 – 60 % trebuie sa fie de origine animala. 200 ml iaurt = 7 g, galbenus de ou = 4 mg, 50 g branza proaspata de vaci = 9 g 50 g carne de vita = 15 g.

Fier

Fierul ajuta la regenerarea celulelor rosii, cele care transporta oxigenul catre organe, inclusiv la creier. Nu este de mirare ca o concentratie mica de fier in organism ingreuneaza dezvolatrea creierului. Un alt efecet este acela ca micutii se pot confrunta cu anemii puternice care duc la oboseala, incapacitatea de a face efort sau a o paloare specifica. In primele luni de viata, bebelusii epuizeaza rezervele de fier pe care si le-au facut in stadiul intrauterin din sangele mamei. De aceea, se recomanda ca, odata cu inceperea diversificarii, sa li se asigure o alimentatie bogata in fier, iar celor care nu mai primesc lapte matern, sa li se dea formule de lapte imbogatite cu fier.
Cele mai bune surse
Cereale fortificate cu fier, spanac, broccoli, carne de vita, tofu, fasole vere, legume cu frunze verzi. Consuma-le cu alimente bogate in vitamina C pentru o mai buna absorbtie. O cescuta de spanac fiert = 3,5 mg fier, 100 g broccoli = 2 mg fier, un galbenus de ou = 7 mg, 50 g carne de vita = 2 mg fier.

Grasimi esentiale

Creierul copiilor se dezvolta foarte mult in primii doi ani de viata si se tripleaza in greutate spre sfarsitul primului an de viata. In crestere, acesta este format in procent de 60 % din grasimi, majoritatea fiind Omega 3. De aceea, micutul tau are nevoie sa fie hranit cu grasimi esentiale, asa ca uita de produsele dietetice.
Cele mai bune surse
Avocado, somon, suplimente cu ulei de peste. Are nevoie de 300 mg pe zi daca nu mai consuma lapte matern sau formula de lapte. Adica 170 g de somon sau un fruct mediu de avocado.


In this article

Join the Conversation