Alimente indispensabile copilului tau

242 0

Vitamina D

  • Surse: Peste (ton, somon), oua, produse lactate (branza, lapte, unt, margarina).
  • Efecte benefice: Vitamina D ajuta la fixarea calciului si fosforului, fiind esentiala pentru existenta unor oase si a unei danturi sanatoase.
  • Necesar mediu: 7 micrograme zilnic, adica 400 ml lapte matern, 500 ml lapte de vaca (numai dupa 1 an) sau 100 g de sardine.

Vitamina C

  • Surse: Citrice, capsuni, mere, kiwi, cartofi, legume cu frunze de culoare verde inchis, suc de portocale.
  • Efecte benefice: Importanta pentru cresterea celui mic, pentru vidnecarea eventualelor rani, pentru o piele sanatoasa si pentru absorbtia fierului.
  • Necesar mediu: 25 mg zilnic, adica jumatate de kiwi sau 50 g de capsuni (numai dupa 1 an).

Vitamina B12 si folati

  • Surse: Carne, peste, oua, lapte si legume cu frunze de culoare verde deschis (spanac, conopida).
  • Efecte benefice: Fundamentala pentru un sistem nervos in buna regula si pentru o compozitie corecta a sangelui.
  • Necesar mediu: Ambele vitamine – cate 40 micrograme zilnic, adica 50 g de spanac sau conopida (gatite, de preferat, la abur).

  • Surse: Peste, carne, legume cu frune, cereale si paine.
  • Efecte benefice: Benefica pentru piele, pentru buna dezvoltare nervoasa si pentru un nivel crescut de energie.
  • Necesar mediu: 5,4 mg zilnic, adica 50 g de cereale integrale pentru bebelusi.

Vitamina B6

  • Surse: Carne, legume cu frunze si cereale.
  • Efecte benefice: Indispensabila in dezvoltarea sistemului nervos.
  • Necesar mediu: 8 micrograme zilnic, adica 50 g de cereale integrale pentru bebelusi, jumatate de avocado sau 100 g de conopida fiarta in abur.

Vitamina B2 (riboflavina)

  • Surse: Lactate, carne, legume cu frunze, cereale, paine si lapte.
  • Efecte benefice: Importanta pentru cresterea pielii, pentru dezvoltarea sistemului nervos si pentru energie.
  • Necesar mediu: 0,4 mg zilnic, adica 200 g lapte integral (dupa 1 an), 50 g de cereale pentru bebelusi, 200 g de piure de cartofi cu lapte.

Vitamina B1 (tiamina)

  • Surse: Legume verzi, mazare, fasole, linte.
  • Efecte benefice: Esentiala pentru nervi si muschi de calitate, pentru crestere in ansamblu.
  • Necesar mediu: 0,25 mg zilnic, adica 50 g de fulgi de cereale, 2 felii de paine integrala sau 200 g de conopida.

Vitamina A (retinol si beta-caroten)

  • Surse Retinol: oua, ficat, lapte, unt. Surse Betacaroten: morcovi, cartofi, ardei rosii, pepene, rosii, porumb.
  • Efecte benefice: Aceasta vitamina liposolubila asigura o vedere buna, o imunitate peste medie si un apetit crescut, dar si dezvoltarea unor oase puternice.
  • Necesar mediu: 350 micrograme zilnic, adica 400 mg de lapte matern, 500 mg lapte de vaca (peste 1 an), un morcov fiert, o rosie sau 30 g de pepene.

In this article

Join the Conversation