Am luat prea mult in greutate!

519 0

Aceste sfaturi simple si sanatoase sunt de folos oricui si oricand, nu numai pe parcursul sarcinii. Nu uita insa de tot ce am vorbit pana acum – o dieta echilibrata este esentiala pentru o sarcina sanatoasa!

Pentru a fi sigura ca dieta urmata de tine este corecta, mananca in fiecare zi:

  • 6-11 portii de produse fainoase (paine, biscuiti, paste, orez, cereale).
  • 3-5 portii de legume si 2-4 portii de fructe proaspete (bine spalate).
  • 4-6 portii de lapte si produse lactate (branza, iaurt).
  • 3-4 portii de carne si alimente bogate in proteine (fasole uscata, oua, nuci).
  • 6-8 pahare de apa, suc de fructe sau lapte.
  • redu cat poti alimentele bogate in grasimi si dulciurile.

Iti recomandam cateva solutii (altele decat cura de slabire) care te vor ajuta sa nu te ingrasi mai mult decat trebuie:

Elimina zaharul si dulciurile: contin multe calorii, dar au o valoare nutritiva scazuta.

Limiteaza cantitatea de grasimi pe care o adaugi la mancare – unt, margarina, maioneza, sosuri pentru salate, smantana etc.

Ai grija ca pe langa cele trei mese pe zi sa ai si trei gustari zilnic (la 2-3 ore interval).

Pentru gustari si desert, alege fructe proaspete, legume crude si produse lactate degresate in locul dulciurilor. De exemplu, in loc de prajituri, tort sau inghetata, savureaza o salata de fructe (fara alcool), un iaurt degresat sau niste napolitane.

Alege ca surse de proteine carnea de pui (fara piele), de vitel, pestele, branza partial degresata si iaurtul degresat.

Gateste fara ulei! In loc de prajeli, mananca alimente coapte, fierte sau fripte – nu numai ca nu ingrasa, dar sunt si mult mai sanatoase.

Bea mai putin suc de fructe (este bogat in calorii). Sunt suficienti 200 de ml pe zi! In schimb, poti manca fructele proaspete asa cum sunt.

Fereste-te de mezelurile bogate in grasimi (salamuri, carnati, crenvursti etc.). Poti manca in locul lor carne de curcan, sunca sau somon.

Daca nu ai probleme cu sarcina, incearca sa faci mai multa miscare. Nu exercitii "grele", doar plimbari mai lungi.

Bea mai multa apa – cam 8-10 pahare pe zi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


In this article

Join the Conversation