Cum aperi copilul de carii dentare

754 0

Vitamina C, calciul, uleiurile din nuci, alune si seminte, legumele crocante fac dintii copilului rezistenti la carii dentare si chiar afectiuni gingivale.

Unei carii dentare nu-i “plac”…

Portocale, kiwi, lamai şi ardei
Exista numeroase tipuri de bacterii in gura copilului si unele dintre ele pot cauza gingivita, care este primul stadiu al bolii gingivale. Dar, vitamina C din fructe precum portocale, lamai, kiwi, pepene galben, papaya, capsuni elimina bacteriile şi este o sursa importanta de colagen pentru gingii.

Chiar daca te grabesti sa indepartezi orice urma care ar putea determina aparitia unei carii dentare, stomatologii atrag atentia că cei mici trebuie spalati doar la 30 de minute dupa ce au consumat citrice pentru ca acidul citric din fructe poate slabi temporar smaltul dintilor, lasandu-I vulnerabili la actiunea agresiva a periajului.

Lapte, iaurt, şi branza
Cand copilul tau bea lapte, mananca iaurt sau branza – alimente bogate in calciu, vitamina D şi fosfat – se intampla un lucru foarte sanatos. Nivelul pH-ului din gura creste, scade aciditatea si riscul de carii dentare este redus.

Calciul mai are cateva funcţii: se amesteca cu placa, se lipeste de dinti si-i protejeaza impotriva aciditatii; intareste oasele din jurul dintilor, ceea ce-i face mai rezistenti la boli parodontale.

Morcovi, telina, conopida, fasole verde, mazare
Legumele crocante sunt veritabile “alimente de mestecat”, care curata mecanic dintii si gingiile. Acestea indeparteza placa ce se acumuleaza intre mese, vinovata de aparitia acestor neplacute carii dentare.

Susan, floarea-soarelui, dovleac, seminte
Nucile si semintele contin grasimi naturale care protejeaza dintii si construiesc o bariera impotriva bacteriilor: uleiurile din seminte intaresc smaltul si fac dintii mai rezistenti la carii dentare.
 


In this article

Join the Conversation