Cum îţi convingi copilul sa mănânce fructe şi legume

1028 0

Fiecare masă este o provocare pentru nervii tăi şi crezi că ai epuizat toate metodele paşnice pentru a-l convinge pe micuţul tău să pape cât mai variat şi mai sănătos? Învaţă din experienţa altor mămici, ale căror trucuri au dat rezultate bune.

Copilul nu vrea legume

Mămicile ştiu că acest aliment reprezintă o sursă de vitamine şi fibre foarte importantă pentru copilaş. Dar micuţul nu este interesat de aceste aspecte şi nu va fi uşor de convins că, deşi sunt deloc apetisante la prima vedere, legumele îi sunt necesare. Ce e de făcut? Iată câteva strategii pentru a-l păcăli să le pape şi să le accepte treptat.
Legume camuflate. Dacă încerci să le faci mai puţin vizibile, poţi avea şansa nesperată să nu le mai respingă. Dacă îi plac sosurile sau orezul, te poţi folosi de acest camuflaj pentru a strecura în mâncare legumele pe care de obicei le respinge. Deşi pare un truc cu şanse minime de izbândă, nu este deloc aşa. Copilul este atras de mâncarea preferată şi ignoră adaosurile.
Porţii miniaturale. Nu trebuie să rişti un refuz prompt din partea copilului la simpla vedere a farfuriei cu mâncare. De aceea, începe întotdeauna cu porţii cât mai mici, pe măsura răbdării sale. Câteva boabe de mazăre, patru păstăi de fasole. Astfel îi vei stârni apetitul şi, cine ştie!… poate va mai cere.

Copilul nu vrea fructe

Nu-i plac fructele, dar ar putea accepta sucul de fructe, pentru că are un aspect mai interesant şi, în plus, nu-l asociază cu plictisitoarea masă. Îi oferă libertatea de a-l bea singurel din pahar, în timp ce-şi vede de treburi mai importante…

Fructe ca desert. Nimic nu-l va convinge mai repede să accepte fructele decât simpla metodă de a le asocia desertului. Înlocuieşte gemul din clătite cu piure de fructe sau amestecaţi bucăţele de fruct în îngheţată.
Încearcă fructele exotice. E obişnuit cu bananele şi portocalele, dar nu şi cu mango sau kiwi. Explică-i de unde vin, cât călătoresc până la el şi implică-l în prepararea lor, pentru a-i stârni curiozitatea.

Ce riscuri pot exista
Legumele şi fructele conţin două nutrimente esenţiale: vitamine şi fibre. Absenţa vitaminelor din alimentaţia copilului între 1 şi 3 ani, dar nu numai, duce la un deficit de vitamine care poate fi corectat doar medicamentos. Deficienţele nutriţionale pot duce la scăderea rezistenţei la infecţii a copilului tău. Fibrele ajută la reglarea tranzitului intestinal. Lipsa acestora poate cauza constipaţia, iar constipaţia poate să ducă la complicaţii – fisuri anale – care sunt foarte greu de tratat. Recomand mămicilor să găsească o modalitate prin care să introducă în alimentaţia copilului legume şi fructe, pentru a-i păzi pe micuţi de probleme.
 


In this article

Join the Conversation