Cumpărături de primavara pentru cei mici si cei mari

160 0

Toate verdeţurile şi crudităţile pe care le găsiţi în piaţă primăvara sunt surse excelente de vitamina C, betacaroten, acid folic, minerale, fibre şi antioxidanţi cu efecte benefice pentru sănătate. Spanacul, urzicile şi loboda au efect laxativ, cireşele şi ceapa verde reduc colesterolul din sânge, iar usturoiul şi varza stimulează imunitatea întregului organism. Gătiţi verdeţurile cu puţină grăsime şi nu le fierbeţi excesiv pentru că îşi pierd conţinutul de nutrienţi.

 
Nutriţionistul Mihaela Bilic a întocmit în cartea Sănătatea are gust o listă de cumpărături cu cele mai bune alimente pe care trebuie să le consumaţi primăvară:
 
Spanacul conţine mult fier, dar trebuie asociat cu zeamă de lămâie sau carne, care cresc absorbţia fierului vegetal în organism. Consumaţi spanacul proaspăt în salată pentru că îşi păstrează intact aportul de vitamina C.
 
Mazărea este o sursă foarte bună de proteine vegetale, vitamina C şi B, potasiu, fibre şi fier. Mâncaţi mazărea  cât mai proaspătă, crudă sau fiartă doar câteva minute în puţină apă, astfel încât să rămână crocantă şi dulce.
 
 
Fasolea verde are puţine calorii, dar conţine multe fibre solubile şi insolubile care stimulează tranzitul intestinal şi contribuie la detoxifierea organismului. Gătiţi fasolea verde cât mai natural pentru a beneficia de toate minerale din compoziţia sa.
 
Afla de pe romanialibera.ro care sunt celelalte alimente de pe lista de cumpărături de primăvară.
 
 


In this article

Join the Conversation