Dieta nordica, o noua metoda de slabit

205 0

Acestea sunt doar doua produse recomandate in dieta scandinava, considerata mult mai sanatoasa si eficienta in comparatie cu dieta mediteraneana.

Nutritionistii care fac aceasta recomandare cred, de asemenea, ca un consum regulat de carne de ren, de pilda, ajuta foarte mult in lupta impotriva obezitatii. Profesorul Arne Astrup, o somitate in domeniu, conduce in prezent un proiect de dezvoltare pe baza stiintifica a asa-numitei „diete nordice”, evaluat la 13 milioane de euro.

Cercetatorul danez a declarat ca echipa pe care o coordoneaza incearca sa gaseasca o alternativa la dieta mediteraneana, care sa fie net superioara din punct de vedere al sanatatii si accesibilitatii. Specialistii sustin ca legumele specifice tarilor din nordul Europei – cum ar fi varza de Bruxelles si merele – contin niveluri mult mai ridicate de antioxidanti.

Potrivit studiilor cercetatorilor din Norvegia, fructele specifice acestei tari – afine, merisoare si mure – sunt o sursa naturala foarte bogata de acizi grasi omega-3. In combinatie cu antioxdantii, aceste alimente anihileaza moleculele periculoase pentru organismul uman care declanseaza bolile de inima, atacurile cerebrale sau cancerul.

In ultimele doua decenii, dieta mediteraneana este in mare voga, fiind cea mai des recomandata de catre nutritionisti. Piramida acestui tip de alimentatie recomanda un consum de 1-2 linguri de ulei de masline/zi. Acesta contine acizi grasi mononesaturati, motiv pentru care nu creste colesterelomia la nivelurile la care o face grasimea provenita de la animale.

Mai contine vitaminele A, B1, B2, C, D, E si K, dar si fier. Are usor efect laxativ, este bun si pentru cei cu gastrita si ulcer, previne formarea litiazei biliare si este deosebit de benefic pentru cei cu boli de inima. Pe langa acestea, contine si antioxidanti, cu rol in intarzierea imbatranirii.

Legumele sunt un element-cheie in dieta mediteraneana, fiind sursa importanta de fibre, carbohidrati, vitamine si minerale. In diferite combinatii, sunt cele care dau gustul mancarii, fiind recomandabil sa fie consumate minim 5 portii pe zi, de preferinta crude, sub forma banalei salate.

Carnea rosie nu lipseste din dieta mediteraneana, fiind o importanta sursa de vitamina B1, B12 si in special niacina, 100 g carne rosie asigurand un sfert din necesarul zilnic al acestei vitamine. Este bogata in fier,magneziu, zinc, potasiu, calciu si fosfor, asigurand mai bine de o treime din necesarul zilnic al acestor minerale. Lactatele si ouale fac, de asemenea, parte din dieta mediteraneana.

Citeste articolul integral

In this article

Join the Conversation