Recenzie Inside Out / Intors pe dos (2015)

876 0

Regizorul premiat cu Oscar Pete Docter revine cu o animație potrivită pentru copiii de toate vârstele, dar și pentru părinți. După ce a purtat spectatorii prin nenumărate locuri unice şi fanteziste, el ne duce în cel mai minunat dintre ele – înăuntrul minţii, prin intermediul acestui film marca Disney-Pixar.

Maturizarea poate fi un parcurs cu hopuri, iar acest lucru nu reprezintă o excepţie nici pentru micuţa Riley, în vârstă de 11 ani, mai ales când este dezrădăcinată de viaţa ei din Midwest, odată ce tatăl său începe un job nou în San Francisco.

Asemeni nouă, tuturor, Riley este ghidată de cinci Emoţii – Bucurie, Frică, Furie, Dezgust şi Tristeţe. Emoţiile locuiesc în Sediu, centrul de control din interiorul minţii lui Riley, de unde o ajută şi o sfătuiesc zi de zi. Pe măsură ce Riley şi emoţiile ei se străduiesc să se adapteze la noua viaţă din San Francisco, dezordinea se dezlănţuie. Iar când Bucuria și Tristețea sunt absorbite din greșeală în adâncurile minții lui Riley – luând cu ele câteva amintiri fundamentale –, Frica, Furia şi Dezgustul sunt nevoie să preia conducerea. Iar Bucuria şi Tristeţea trebuie să se aventureze prin locuri necunoscute – Memoria de Lungă Durată, Tărâmul Imaginaţiei, Gândurile Abstracte şi Producţia Viselor – într-o încercare disperată de a se reîntoarce la Sediu şi la Riley.

Acest film îi va fascina pe copii, aceștia urmărindu-le aventura Bucuriei și Tristeții, îi va face să râdă, dar, în același timp, ei vor avea multe de învățat. După cum noi, adulții, știm deja, este foarte greu să avem doar amintiri plăcute. Unele dintre amintirile noastre cele mai de preț conțin și un strop de Tristețe sau de Furie, poate puțină Frică sau chiar Dezgust. Fiecare dintre cele 5 Emoții este foarte importantă, nu am fi noi înșine dacă vreuna ar lipsi. „Tot filmul este construit în jurul acestor Emoţii – ele conduc. Noi putem control felul în care acţionăm, dar nu putem alege cum simţim”, spune regizorul Pete Docter.

Mai mult, copiii vor învăța că pot trece oricând prin experiențe mai puțin plăcute, pregătindu-i pentru viața de adult. Fie că este vorba de schimbarea locuinței, de pierderea unui job sau de despărțire, trăim momente care pot crea haos în mintea noastră, dar trebuie să fim pregătiți să le depășim.

Filmul „Inside Out / Întors pe dos” este distribuit de Forum Film România şi va avea premiera pe 19 iunie 2015, fiind proiectat în format 3D, atât în variantă subtitrată, cât şi în cea dublată.

In this article