Fenteaza kilogramele de Sarbatori

187 0

Vestea buna este ca poti evita acest lucru fara prea multe restrictii.

Mic dejun

In zilele cu mese pline de bunatati opteaza pentru un mic dejun usor, alegand una dintre variante:

  • o banana
  • un iaurt fara grasimi
  • un mar
  • un pahar cu suc de portocale

Mese in familie

Ideal ar fi sa te rezumi doar la cateva din tentatiile culinare, adica sa alegi dintre doua rele, pe vinovatul cel mai mic. Iata strategia noastra.

Salata boeuf sau piftie?

Pariem pe piftie. Chiar daca are un strat de grasime, acesta poate fi usor inlaturat chiar in farfurie. Carnea si legumele nu pot face niciun rau, iar usturoiul este bun pentru digestie. Evita totusi sa consumi carnea grasa.

Sarmale sau carnati?

Clar trebuie alese sarmalele. Carnatii sunt plini de grasimi, iar asociati cu o portie de cartofi sunt o adevarata bomba calorica. Pe cand sarmalele au doar 250 Kcal (2-4 sarmale, in functie de marime) fata de 324 Kcal cat are un singur carnat. Carnea tocata fiarta etse mai usor de digerat decat cea prajita sau afumata!

Friptura de porc sau de curcan?

Alegerea corecta: friptura de curca. Este adevarat ca nu este la fel de gustoasa precum o fleica de porc la gratar, insa e mult mai sanatoasa. In primul rand, nu contine grasimi, iar colesterolul va ramane la cote normale. Ca sa nu mai vorbim de vitaminele B3 si B6 ce se gasesc din belsug in carnea de curcan.

Cozonac sau tort?

Cozonacul este cel mai mic rau! Cu doar 300 de Kcal si ceva, in functie de umplutura, este alegerea cea mai buna. O felie de tort poate varia de la 440 Kcal la 1500 Kcal, adica cam cat ar trebui sa consumi la o masa sau chiar doua. Nu te lasa pacalita nici de variantele cu fructe. Acestea au multe lipide, calorii si zahar, aduse de fructe!

In this article

Join the Conversation