Masuri de supravietuire pe canicula

230 0

Adoptarea unei diete bogate in fructe si in legume proaspete si consumul ridicat de lichide sunt principalele masuri care trebuie luate pe durata verii. Necesarul zilnic de lichide poate fi completat prin consumul unor alimente bogate in apa. Acestea previn deshidratarea, deoarece lichidul din fructele si din legumele proaspete este mai usor asimilat de organism decat apa bauta.

In plus, cu ajutorul acestor alimente, putem inlocui si mineralele pierdute prin transpiratie. Cele mai hidratante legume sunt pepenii rosii si galbeni, prunele, castravetii, dovleceii si rosiile. Si lactatele sunt indicate in aceasta perioada. De exemplu, un pahar cu iaurt ofera aceeasi hidratare ca un pahar de apa.

Insa specialistii va sfatuiesc sa consumati numai alimente proaspete, achizitionate din magazinele care dispun de instalatii frigorifice functionale pentru pastrarea alimentelor. Totusi, aportul de apa nu poate fi asigurat numai prin alimentatie. De aceea, specialistii ne recomanda sa ne hidratam des, fara a astepta sa apara senzatia de sete.

In perioadele de canicula se recomanda consumul unui pahar de apa la fiecare 15-20 de minute. De aceasta recomandare trebuie sa tina cont mai ales femeile insarcinate, batranii si bolnavii cronic, atrage atentia Ministerul Sanatatii Publice. Nou-nascutii si copiii au nevoie in mod regulat de lichide, chiar daca nu se plang de sete. Cele mai indicate bauturi sunt apa plata sau ceaiul slab indulcit si sucurile naturale din fructe facute in casa, fara adaos de conservanti.

In this article

Join the Conversation