4 obiceiuri pentru o alimentatie sanatoasa

1544 0

Un  studiu realizat recent arată că foarte mulţi copii sub doi ani şi sugari au deja apetitul deschis pentru cartofi prăjiţi, dulciuri şi sucuri acidulate, se arată într-un articol publicat în revista MAMI. În plus, peste 60 la sută dintre copiii cu vârsta sub un an primesc dulciuri cel puţin o dată pe zi (de aceea, îţi recomandăm să te inspiri din reţete fără zahăr pentru copii)

Cercetătorii spun că preferinţele culinare din timpul vieţii se stabilesc în primii trei ani. Este mult mai bine să-i formezi obiceiuri alimenatre bune de la început, decât să le schimbi mai târziu pe cele proaste. Iată câteva sfaturi MAMI pentru a-l hrăni corect.

4 sfaturi pentru o alimentaţie sănătoasă

Oferă-i un start bun

Ceea ce tu mănânci în timpul sarcinii şi alăptării influenţează mai târziu preferinţele culinare ale copilului. Aşadar, dacă ai o alimentaţie variată, şi puiul tău va fi obişnuit cu cât mai multe gusturi şi nu va deveni un copil pretenţios la mâncare.

Spune NU sucurilor

Un studiu a arătat că bebeluşii mai mici de şapte luni primesc sucuri în biberoane, iar la vârsta de doi ani, un sfert dintre ei consumă astfel de băuturi o dată pe zi. Sucul este doar un lichid plin de caloruii, fără nicio valoare nutriţională, care creşte roscul de obezitate. Dă-i comorii tale numai sucuri 100% naturale, preparate de tine, precum acest suc de morcov şi piersică. Până la vârsta de şase ani, un pahar pe zi este suficient. Dacă îi este sete, oferă-i apă sau lapte.

Dă-i să bea lapte

Studiile arată că cei mai mulţi dintre copii nu beau suficient lapte, în condiţiile în care au nevoie de cel puţin două pahare pe zi. Copilăria este singura perioadă în care oasele se întăresc, aşa că e importnat să nu ratezi ocazia. Convinge-l să bea lapte, explicându-i că îl va ajuta să alerge mai repede sau să sară mai sus.

Păstrează un program de masă

Un copil care mănâncă tot timpul pierde capacitatea de a simţi foamea adevărată. În consecinţă, s-ar putea să se apuce să ronţăie alimente nesănătoase numai de plictiseală. Copiii au nevoie de disciplină alimentară, trebuie să servească trei mese şi doar două gustări pe zi, la o diferenţă de trei ore. Trebuie să înveţe că mâncarea este combustibil şi nu o modalitate de a învinge plictiseala.

Rezistă presiunilor exterioare

Presiunea de a mânca lucruri nesănătoase în afara casei se află la orice pas. Explică-i copilului că nu toată lumea ştie care sunt beneficiile unei alimentaţii sănătoase. De asemenea, vorbeşte cu adulţii care îl supraveghează în lipsa ta şi cere-le să nu-ţi încalce regulile. dacă există ameninţări în păreajma locului de joacă, asigură-te că a păpat înainte să iasă afară ori ia o gustare cu voi. Ţine-ţi copilul departe de tentaţia dulciurilor, a sucurilor acidulate şi a fast-foodurilor.

Foto: Guliver/ Thinkstock

In this article