Regulile de aur ale dietei

242 0

Evita dulciurile!

Prajiturile, produsele de patiserie, ciocolata si alte dulcegarii de orice fel au numeroase calorii (cam 250-440 kcal pe 100 g) si, in plus, nu au nicio importanta nutritiva. Consumandu-le, nu aduci organismului substantele de care are nevoie, ci il ajuti sa faca depozite de grasime. Exact ce incerci sa impiedici, nu-i asa?

Bea multa apa!

Trebuie sa consumi cel putin un litru si jumatate de apa pe zi (idela 2-3 litri) pentru a nu te deshidrata si pentru a-ti asigura o digestie cat mai buna. Este bine sa bei cantitati mici de apa, de preferat intre mese, si in niciun caz nu te astepta sa ti se faca sete. La fel de indicate sunt si ceaiurile de plante, caldute si neindulcite.

Morcovii, varza, telina, ardeii, rosiile, verdeturile de orice fel, fructele proaspete nu trebuie sa-ti lipseasca. In meniul zilnic e nevoie sa incluzi cel putin cate o portie de cruditati verzi, galbene si rosii! Nu uita: fructele intregi sunt mai bune decat sucul!

Nu te lasa tentata!

Frustrarea nu face bine la dieta. De aceea, pentru a nu ajunge sa cedezi si sa dai iama in cofetarie, poti s ate rasfeti cu o bucatica de ciocolata alba sau o prajiturica de casa, o data pe saptamana. Asa cum cu o floare nu se face primavara, la fel, o mica abatere nu poate da peste cap un program alimentar sanatos. Totul e sa pastrezi masura.


In this article

Join the Conversation