Sansa la viata, sansa la noi amintiri

195 0

Cea de-a treia editie a campaniei „Sansa la viata, sansa la noi amintiri” propune un program de solidaritate sociala, care vizeaza atat un obiectiv educational, cat si unul investitional. Programul este dedicat copiilor nascuti prematur si urmareste dotarea a 11 maternitati din toata tara cu sisteme de ventilatie cu frecventa inalta oscilatorie (HFOV).

In Romania, se inregistreaza anual peste 20.000 de copii nascuti prematur si nou-nascuti cu greutate mica la nastere (sub 2500g). O nastere este calificata drept prematura atunci cand are loc inainte de 37 de saptamani de gestatie (inaintea sfarsitului celei de-a opta luni de sarcina).

Cea mai frecventa cauza de mortalitate in cazul nasterilor premature este sindromul de detresa respiratorie, care apare din cauza nedezvoltarii suficiente a plamanului nou-nascutului. Aceasta afectiune necesita folosirea unui sistem de ventilatie artificiala.

Noua tehnologie de ventilatie oscilatorie cu frecventa inalta reduce riscul aparitiei unor boli pulmonare o data cu cresterea copilului. „Prin utilizarea acestor echipamente ne propunem sa crestem rata supravietuirii cu 0,5-1% pe an si sa reducem rata complicatiilor asociate ventilatiei conventionale”, declara prof.dr. Silvia Stoicescu, presedinta Asociatiei de Neonatologie din Romania. Deocamdata, in Romania, nicio maternitate nu utilizeaza acest echipament de ventilatie neconventionala.

Maternitatile vizate de campania „Sansa la viata, sansa la noi amintiri” au fost alese din randul celor care inregistreaza cele mai multe nasteri premature si se afla in mai multe orase din tara: Bucuresti (Cantacuzino, Giulesti, Municipal, Polizu), Cluj (Clinicile de Obstetrica si Ginecologie 1 si 2), Iasi, Oradea, Sibiu, Timisoara si Targu-Mures. Pentru inceput, partenerul campaniei Procter&Gamble a donat deja doua aparate cu HFOV pentru maternitatile din cadrul spitalelor Dr. Ioan Cantacuzino si Universitar.

Campania desfasurata cu sprijinul companiei Procter&Gamble se va derula in perioada 1 septembrie-30 noiembrie 2010. Toti cumparatorii produselor participante la aceasta campanie devin ambasadorii cauzei, intrucat un procent din incasarile obtinute va contribui la achizitionarea noii aparaturi. Produsele vor fi marcate corespunzator si apartin marcilor: Ariel, Bonux, Tide, Lenor, Mr. Proper, Fairy, Wash&Go, Head&Shoulders, Pantene, Pampers, Always si Blend-a-Med.

In this article

Join the Conversation