Top 10 alimente crude bune pentru bebe

Fructele şi legumele crude îşi păstrează intactă valoarea nutriţională, dar ai grijă: nu le introduce în dieta bebeluşului înainte de şase luni, când începe diversificarea.

11955 0

Aţi început diversificarea şi vrei să-i dai bebeluşului o hrană cât mai sănătoasă. Pentru a fi sigură că vegetalele îşi păstrează cât mai mult din nutrimente, încearcă să i le oferi în stare crudă.

Iată cinci fructe şi cinci legume potrivite pentru pitic după ce a împlinit o jumătate de an.

Alimente crude bune pentru bebe la masa de fructe

  • Mărul (de la 6 luni). Este bogat în fibre, reprezintă o sursă importantă de potasiu şi ajută la reglarea tranzitului intestinal. Conţine vitaminele A, E şi C. Prepară-i un suc de măr şi dă-i-l imediat, căci se oxidează foarte repede.
  • Banana (de la 6 luni). Se comportă ca un prebiotic şi conţine fructo-oligo-zaharide, care ajută la dezvoltarea bacteriilor bune în intestine. Dă-i-o pasată, simplă sau în amestec cu brânză dulce, iaurt ori alte fructe.
  • Mango (de la 6 luni). Abundă în beta-caroten, vitaminele C şi D. Vitamina A din mango joacă un rol important în procesul de creştere a copilului. Dă-i-l sub formă de suc sau pasat. Încearcă rețeta de iaurt cu mango și cereale.
  • Avocado (de la 6 luni). Este o sursă excepţională de acizi graşi nesaturaţi, de care bebe are nevoie pentru dezvoltarea sistemului nervos central şi a creierului. Serveşte-i-l pasat (este foarte bun în combinaţie cu iaurt). Află mai multe despre minunile ascunse din avocado. 
  • Portocale (de la 6 luni). Sunt o sursă foarte bună de vitamina C, stimulează sistemul imunitar şi ajută la absorbţia fierului. Un suc de portocale este o alegere bună chiar şi pentru debutul diversificării, motiv pentru care se află în top alimente crude bune pentru bebe.

Alimente crude bune pentru bebe la masa de legume

  • Morcovul (de la 6 luni). Conţine o cantitate foarte mare de vitamina A, excelentă pentru acuitatea vederii. Beta-carotenul triplează absorbţia fierului din cereale. Dă-i să pape morcov crud după ce i-au apărut dinţişorii, sub formă de fâşii (nu cubuleţe, să nu se înece). Sucul de morcovi cruzi are efect laxativ, aşa că este ideal pentru micuţii care suferă de constipaţie. Află mai multe despre morcov, leac universal.
  • Ardeiul gras (de la 6 luni). Este bogat în vitamina C şi beta-caroten. Are un rol important în protejarea vederii, iar licopenul din coajă luptă activ împotriva cancerului. La fel, dă-i-l tăiat în fâşii mici, după vârsta de 9-10 luni, când deja poate ronţăi cu cei câţiva dinţişori apăruţi.
  • Sfecla roşie (de la 6 luni). Este plină de vitaminele A, C, potasiu şi calciu. Culoarea roşie indică un conţinut ridicat de antioxidanţi, benefici pentru sănătate. Fibrele conţinute reglează tranzitul intestinal. I-o poţi da sub formă de suc.
  • Roşia (de la 8 luni). Este cea mai bogată sursă de licopen, antioxidant care reduce riscul de boli de inimă, menţine elasticitatea pielii şi vitalitatea articulaţiilor, a muşchilor şi a celulelor. Crudă, i-o poţi da bucăţele (este moale, deci o mestecă uşor) sau sub formă de suc. Iată alte 10 beneficii ale roșiei.
  • Pătrunjelul (de la 6 luni). Conţine toate vitaminele şi mineralele esenţiale. Îl poţi adăuga în salate sau în supa cremă, când e gata. Ţinut la temperatura ambientală, poate pierde până la 20% din conţinutul de vitamina C, aşa că păstrează-l la frigider.

Sugestie de rețetă: Smoothie pentru o zi senină

Ai nevoie de un mango, patru piersici (congelate), două rădăcini de ţelină. Dă prin blender fructul de mango şi piersicile. Gradat, adaugă rădăcinile de ţelină. Completează cu apă, pentru smoothie, sau lasă consistenţa mai groasă, pentru piure.

Foto: 123 RF

In this article