5 alimente ultra-energizante

1025 0

Sucul de morcovi
In medicina traditionala chineza, radacinile si tuberculii, de natura neutra si cu savoare blânda, stimuleaza functiile digestive si productia de energie. Morcovul se numara printre legumele benefice din aceasta categorie: contine caroten, bun pentru piele si pentru vedere. Pentru a-i folosi la maximum proprietatile energizante, consuma-l sub forma de suc indulcit cu miere.

Nucile
Sunt recomandate convalescentilor sau femeilor care au nascut, pentru refacere. Sunt bogate in antioxidanti care revigoreaza sistemul imunitar deteriorat si inving efectul radicalilor liberi din grasimile oxidate. Mai contin, in proportii demne de luat in seama, vitamina E, fosfor (pretios pentru buna functionare a sistemului nervos), magneziu antistres si acid alfalinoleic (3-5 nuci acopera necesarul zilnic de acizi grasi nesaturati Omega 3).

Perele
In traditia chineza, fiecare anotimp are caracteristici care exercita influente asupra omului si a naturii. Spre exemplu, toamna este asociata secetei; prin urmare alimentele care trebuie consumate cu precadere in acest sezon sunt fructele racoritoare, hidratante. Para – fruct dulce si usor acid – se numara printre ele. Asiaticii considera ca ceasta combinatie, dulce si acrisor, favorizeaza circulatia lichidelor in organism, si potoleste setea.

Mierea
Alimentele foarte dulci au si un efect umidificator, sustine medicina traditionala chineza. Cu proprietati anti-tuse, usor laxative, mierea e un bun tratament si in afectiunile sistemului digestiv. Se recomanda consumul in cantitati mici, ca atare sau diluata intr-un lichid cald. De evitat in caz de astm sau de rinita cronica.

  • Prepara-ti singura mierea de albine cu catina!

Ciuperci
Savoarea lor blânda le recomanda ca pe un fortifiant general. Toate soiurile de ciuperci comestibile sunt un excelent combustibil pentru organism. Calita in tigaie – dar nu excesiv – cu ceva carne si legume, este un excelent aliment anti-oboseala. De consumat in cantitati mici, altfel „agita energia”.


In this article

Join the Conversation