5 înlocuitori de zahăr pentru copii

3779 0

Se ştie, copiii adoră gustul dulce. Iar când spui „dulce” spui „zahăr”. Crezi că nu se poate fără el? Ba se poate !

Zahărul are – când este consumat în exces – o reputaţie proastă. Şi pe bună dreptate… El se face „vinovat” de apariţia cariilor dentare, obezităţii infantile şi a tulburărilor de comportament (un nivel ridicat de zahăr în sânge duce la hiperactivitate şi chiar convulsii). Ai vrea să-l excluzi total din dieta celui mic, dar pe de altă parte nici nu l-ai priva de bucuria unei prăjiturici. Crezi că nu ai soluţie pentru a ieşi din acest impas ? Ei bine, ai chiar două soluţii! Fie înlocuieşti zahărul cu variante sănătoase de îndulcitori, fie prepari prăjituri fără zahăr, bazându-te doar pe fructoza conţinută de fructe.

Înlocuitori sănătoşi de zahăr pentru copii

Mierea – este cel mai la îndemână îndulcitor natural. Lăudată că este mai sănătoasă decât zahărul, mierea conţine ceva mai multe calorii decât acesta şi are mai mulţi carbohidraţi. Dar are şi mai multe minerale… În reţete, înlocuieşte 100 g zahăr cu 125 g miere şi redu o lingură din ingredientele lichide.

Siropul de stevia – este extras din frunzele plantei Stevia, originară din Brazilia, şi este de 300 de ori mai dulce decât zahărul. Îl găseşti şi sub formă de pudră (Green sugar), aceasta fiind potrivită pentru prăjituri. În plus, siropul de stevia este un excelent înlocuitor de zahăr pentru copii deoarece are, printre alte calităţi, şi pe aceea de a trata răceala!

Siropul de arţar – este adesea recomandat în reţetele de clătite, prăjituri sau biscuiţi, dar şi pentru îngheţate. Are puţine calorii şi se poate lăuda cu conţinutul său de magneziu şi zinc. Ai grijă ce cumperi şi nu te lăsa păcălită de preţ. Siropul de arţar pur nu este tocmai ieftin… În reţete, poţi înlocui 100 g zahăr cu 90 ml sirop de arţar şi să reduci cu o lingură cantitatea de alte lichide.

Siropul de agave – este cunoscut şi folosit încă de pe vremea aztecilor! Pe lângă îndulcirea diverselor produse, siropul de agave este recomandat pentru întărirea sistemului imunitar şi pentru tratarea inflamaţiilor. În reţete se înlocuiesc 100 g de zahăr cu 60 ml sirop de agave, dar se reduce cantitatea de lichide (apă sau ulei) din reţetă cu 40 de ml.

Melasa – are un indice glicemic mare şi de aceea este recomandat a fi folosită cu moderaţie. O poţi folosi însă ca alternativă de zahăr pentru copii pentru că este bogată în minerale esenţiale, foarte importante în alimentaţie: magneziu, calciu, fier şi cupru.
 

 


In this article

Join the Conversation