5 obiceiuri sanatoase. Cum iti feresti copilul de boli

1100 0

Mâini curate

Spălatul pe mâini regulat reduce riscul de contractare a bolilor respiratorii şi gastrointestinale. Obişnuieşte-l pe copilul tău să se spele pe mâini la întoarcerea de la grădiniţă, de la locul de joacă şi înainte de fiecare masă. Mâinile trebuie spălate şi frecate bine timp de 15 – 20 de secunde şi abia apoi trebuie clătite şi şterse pe un prosop curat şi uscat.

Viaţă activă

Studiile indică faptul că o un program regulat de exerciţii fizice moderate poate reduce numărul episoadelor de răceală şi gripă cu 20 – 25%, o explicaţie fiind stimularea circulaţiei celulelor responsabile cu lupta împotriva infecţiilor. 

Somn suficient

Asigură-te că puiul tău merge devreme la culcare. Lipsa somnului dublează aproape riscul contractării unei răceli. Preşcolarii au nevoie zilnic de 11 – 13 ore de somn.

Mâinile nu se pun pe faţă

Învaţă-l să nu-şi ducă mereu mâinile la faţă deoarece virusurile responsabile de răceală şi gripă pătrund în organism prin ochi, nas şi gură. De asemenea, învaţă-l să nu împartă niciodată periuţa de dinţi, paharul sau paiul cu care bea cu alţi copii/

Mese cu fructe şi legume

Meniurile sănătoase, cu fructe şi legume colorate, vor stimula sistemul imunitar al copilului. Orientează-te spre alimente bogate in vitamina C (broccoli, portocale), vitamina D (somon, ciuperci, ficat de vită, ulei de peşte, lapte fortifiat, cereale). Iaurtul care are culturi active (probiotice) este, de asemenea, indicat pentru imunitate.

 

 

In this article

Join the Conversation