Acid folic in sarcina

1389 0

Acidul folic este o vitamina solubila in apa (hidrosolubila) si face parte din familia vitaminelor B. Este sensibil la caldura, oxigen si razele ultraviolete, de aceea prepararea termica a alimentelor si pastrarea lor un timp mai indelungat distruge usor acidul folic.

De ce este util acidul folic in sarcina

In sarcina, administrarea acidului folic joaca un rol foarte important: ajuta celulele fatului sa se multiplice si in acelasi timp protejeaza mama de anemia megaloblastica (anemie produsa prin deficit de acid folic si/sau vitamina B12). El este esential, de asemenea, pentru ca maduva spinarii si creierul bebelusului tau sa se dezvolte normal. Pentru ca totul sa decurga bine, ar trebui sa mananci alimente care contin acid folic (sau sa iei tablete cu acid folic) cu o luna inainte de conceptie si in timpul primului trimestru de sarcina. In acest fel, previi deficitul de acid folic care poate duce la defecte de nastere ale creierului si maduvei spinarii micutului, cunoscute sub numele de „defecte de tub neural” (spina bifida).

Acid folic: administrare

Se recomanda 400 micrograme (μg) de acid folic zilnic, din surse alimentare, suplimente sau ambele. Medicul tau va hotari daca iei si tablete sau iti asiguri acidul folic doar din alimente. Pentru mamicile care au avut un copil cu defect de tub neural, doza zilnica de acid folic va fi mult mai mare si va fi stabilita de medic.
Atentie!
Dozele mari de acid folic pot masca simptomele unei deficiente de vitamina B12! Ia numai atat cat ti-a prescris medicul!

Alimente bogate in acid folic

Alimentatia gravidei trebuie sa includa: ficat (750 μg acid folic in 100 g de ficat), vegetale cu frunze verzi (laptuci, 200 μg intr-o cana de spanac inghetat, 170 μg intr-o cana de frunze de nap), legume (350 μg intr-o cana de linte), citrice (109 μg intr-o cana de suc de portocale), paine integrala, oua, fructe de mare, mazare si fasole uscata.

 

In this article

Join the Conversation