Acid folic sau folat?

3156 0

Diferenta este ste aceea ca acidul folic este forma sintetica a folatului. Folatii fac parte din grupul de vitamine B, prezente in aproape toate clasele de alimente, de la legume (spanac, salata verde, ridichi, broccoli, ciuperci) la carne, maruntaie (ficat, rinichi) si produse de panificatie care contin drojdie. Acidul folic este produsul de sinteza, adica cel pe care il gasesti sub forma de pastile.

Natural sau sintetic?
Folatii nu sunt stabili, putand fi cu usurinta distrusi prin simpla expunere la lumina. Chiar si asocierea cu unele medicamente, cum ar fi antibioticele sau antiacidele, reduce absorbtia acestora in organism. In sarcina, ai nevoie de 600-800 mcg de folat pe zi, iar daca alaptezi, 500 mcg. Pentru ca e putin probabil sa obtii aceasta cantitate din alimentatie, ai nevoie de un supliment de acid folic, de 400 mcg, zilnic, pe toata perioada sarcinii.

Ce beneficiu aduc folatii organismului unei femei insarcinate?
Suplimentarea dietei cu folati este esentiala cu cel putin trei luni inainte de sarcina, pentru ca aceste nutrimente intervin in diviziunea celulara, prevenind modificarile de ADN, si reduc riscul defectelor de tub neural, un segment embrionar din care se va dezvolta sistemul nervos central al fatului. Folatii previn nasterea inainte de termen, dar si complicatiile obstetricale de genul placenta abruptio sau preeclampsia. Dr. Olimpiu Muresan, medic primar obstetrica-ginecologie, Sibiu

Acidul folic de sinteza este resorbit de organism mai repede decat sunt folatii din alimente!


In this article

Join the Conversation