Antioxidanții – protecția imunității organismului la femei

187 0

Antioxidanții sunt substanțele care pot să facă inofensivi radicalii liberi. O parte dintre antioxidanți sunt numiți nutrienți, ca de exemplu vitamina A, C, E, beta-caroten. Persoanele care vor să fie sănătoase trebuie să țină cont de aportul de antioxidanți, pentru că astfel își pot crește rezistența organismului la expunerea la radicalii liberi, își pot întări imunitatea.

Antioxidanții din fructe și legume pot reduce riscul de boli cardiovasculare. De asemenea, specialiștii spun că există o legătură între deficitul de antioxidanți și apariția unor boli grave ca de exemplu:

  • Cataractă și degenerescență maculară
  • Hipertensiune arterială
  • Boala Alzheimer și alte boli mintale
  • Infecții ale tractului respirator
  • Diabet zaharat și cancer
  • Poliartrită reumatoidă
  • Rujeolă

De asemenea, radicalii liberi sunt asociați și cu ateroscleroza, cu bolile rinichilor și bolile ficatului.

Proprietățile antioxidante ale celulelor sunt limitate, de aceea capacitatea lor de a face față efectului nociv al radicalilor naturali este treptat diminuantă. Pentru a rezista la acțiunea factorilor externi (obezitatea, poluarea mediului, stresul, fumatul) este importantă creșterea imunității organismului.

Radicalii liberi atacă celulele vii și în plus sunt și un factor de risc al dezvoltării celulelor canceroase. Radicalii liberi sunt produse reziduale care apar în organism, se formează ca produse secundare ale metabolismului, în majoritatea celulelor corpului. Cei mai importanți sunt radicalii de oxigen care se formează în metabolismul celular aerobic la oameni. Rezultatul este stresul oxidativ ce poate afecta foarte mult celulele sănătoase ale organismului.

Pentru a se feri de boli oamenii trebuie să-și crească aportul de protectori antioxidanți (care să lupte împotriva dăunătorilor radicali liberi). Antioxidanții captează radicalii liberi și pot preveni apariția multor boli care au legătură cu îmbătrânirea organismului.

Primele semene ale deficitului de antioxidanți din organism sunt:

  • Apariția în mod frecvent a infecțiilor.
  • Dificultatea organismului de a face față la boli.
  • Vindecarea lentă a rănilor.
  • Subțierea și uscarea pielii.
  • Apariția ridurilor.
  • Reducerea capacității de detoxifiere a organismului.
  • Oboseala accentuată și stările de amețeală.
  • Apariția durerilor de cap.
  • Epuizarea rapidă după doar câteva exerciții fizice.

Persoanele care au astfel de simptome trebuie să consume alimente bogate în antioxidanți pentru a-și proteja organismul. Ei pot face chiar și un test pentru a măsura nivelul vitaminelor C și E din sânge, cât și a prezenței beta-carotenului. Analiza biochimică stabilește și gradul cum funcționează în organism enzimele antioxidante. O astfel de enzimă este glutation peroxidaza. Cu ajutorul medicului se poate afla dacă există probleme în ceea ce privește procentul de antioxidanți în organism.

Plantele antioxidante au efect foarte bun asupra sănătății organismului, ajută la creșterea imunității, a rezistenței acestuia la deficitul de oxigen. Mulți oameni în vârstă suferă de hipoxie (un deficit de oxigen în țesuturile corpului) care le poate afecta sănătatea. Antioxidanții din plante au următoarele beneficii:

  • Combat efectul nociv al radicalilor liberi
  • Întăresc imunitatea organismului
  • Îmbunătățesc metabolismul
  • Combat stresul
  • Cresc rezistența organismului la factorii toxici poluanți
  • Scad riscul de dezvoltare a unor boli grave: scleroză multiplă, necroză hepatică, pancreatită și altele.

Cele mai puternice plante antioxidante sunt păducelul, trifoiul, rădăcina de brusture, coacăzele, ceaiul verde, busuiocul, ghimbirul, curcuma. Un puternic antioxidant este sucul din iarbă de grâu. Potrivit studiilor realizate de cercetători, celulele vii depind de antioxidanții și enzimele din dietă. Cei mai cunoscuți antioxidanți sunt vitaminele C și E, beta-carotenul. Sucul din iarba de grâu conține:

  • de 30 de ori mai multe vitamine decât laptele
  • de 7 ori mai mult acid ascorbic decât citricele
  • de 7 ori mai mult fier decât merele
  • mai mult de 17 aminoacizi foarte importanți pentru organism.

Care este cea mai bună sursă de antioxidanți? Nutriționiștii recomandă antioxidanții din natură: fructele de pădure (coacăze, mure, afine, zmeură, căpșune) dar și broccoli, struguri. Acestea au substanțe bioflavonoide, vitamine, minerale, licopen și antociani, care mențin sănătatea organismului.

Antioxidanții au efect excelent asupra pielii

Femeile care țin să aibă un ten frumos trebuie să aleagă produse de îngrijire a pielii care conțin antioxidanți. Acum, majoritatea produselor cosmetice de calitate sunt îmbogățite cu antioxidanți pentru a combate procesul de oxidare a pielii și atacul nociv al radicalilor liberi.

Consecințele lipsei de antioxidanți asupra pielii:

  • Se produc radicali liberi care atacă celulele pielii.
  • Se intensifică procesul de îmbătrânire al pielii.
  • Apar ridurile și petele pigmentare.
  • Pielea poate avea aspect îmbătrânit din cauza poluării atmosferice, a razelor ultraviolete și a stresului.

Cu ajutorul cremelor, serurilor și a loțiunilor de față ce conțin molecule antioxidante deosebite (diferite concentrații de vitamina C, E, polifenoli, substanțe carotenoide) se pot combate toate aceste probleme inestetice ale tenului, pentru că ele au proprietăți anti-îmbătrânire, nutritive și revitalizante asupra pielii.


In this article