Au inceput virozele: 10 alimente care cresc imunitatea

1839 0

Alimentatia copilului este esentiala pentru intarirea sistemului imunitar, mai ales acum cand bantuie viroze si alte afectiuni de inceput de primavara. Iti oferim o selectie de alimente care cresc imunitatea, sunt tonifiante, bogate in vitamine si minerale. 

1.   Seminte
Da prin rasnita seminte de in, migdale si de floarea soarelui pana cand obtii o pudra fina. Aceasta are un gust placut, dulceag si o poti adauga peste orice mancarica, iaurt, desert pe care micutul il prefera, fara ca el sa-si dea seama ca serveste ceva in plus. Fii atenta sa primeasca zilnic cam 2 linguri, pentru ca rezultatul sa fie cel asteptat. Pudra magica ii ofera micutului acizi grasi esentiali si minerale care stimuleaza activitatea sistemului imunitar si previne inflamatia la nivelul tractului respirator.

2. Catina
Fructul de catina contine minerale si cantitati insemnate de vitamina C (de doua ori mai mult decat macesele), vitamina A si betacaroten (un antioxidant natural ce contribuie la regenerarea tesuturilor). Pe scurt, micuta bobita portocalie de catina este o adevarata "bomba de sanatate", un sprijin de nadejde al sistemului imunitar si un excelent tonifiant. Se consuma in combinatie cu mierea (miere cu catina), sub forma de sirop preparat la rece, pentru a nu se pierde vitamina C, tinctura sau decoct.

3. Macesele
Ca si catina, au un continut ridicat de vitamina C – de 50 de ori mai ridicat decat cel al lamailor – care se asimileaza usor de organism. Macesele contin magneziu, calciu, fier, fosfor, potasiu, seleniu si zinc, vitaminele A si E, o parte din complexul B şi vitamina K.

4. Uleiul de luminita noptii
In farmaciile tip Plafar se gaseste sub forma de capsule. Cumpara din cele de 1000 mg. Inteapa cu un ac capsula si pune uleiul peste alimentele pe care copilul tau le va servi in ziua respectiva. Are o aroma atat de fina, incat nici nu va fi sesizata de micutul mofturos! Dozele zilnice variaza intre 1000 si 2000 mg pentru un sistem imunitar de invidiat.

5. Sucuri de fructe si legume
Pregateste-i un suc proaspat de portocale si mere amestecate cu legume crude (sfecla rosie, morcov, telina, spanac), cu ajutorul unui blender. Acest suc ii va da vitamina C atat de necesara in lupta cu virusii, biolavonoide, esentiale pentru o imunitate de fier.

6. Usturoiul
Este un antibiotic minunat si extrem de eficient mai ales daca este consumat proaspat si crud. Ca sa-l detemini pe micutul tau sa-l consume fara sa strambe din nas, piseaza doi catei si amesteca-i cu sucuri proaspete de fructe care sunt destul de dulci sau cu un piure de legume. Daca nu vrea, atunci pune-i in mancarica lui preferata. Important e sa ajunga in stomacelul lui, pentru a-si face efectul in organism.

7. Ciupercile
Distrug infectiile, cresc productia si activitatea celulelor albe. Sunt bogate in proteine, fier, potasiu, acid folic si vitamine si, retine, vitamina D – sunt singurele vegetale (fructe sau legume) care contin aceasta problematica vitamina.

8. Pestele
Incurajeaza-ti micutul sa pape peste. Nu vrea nici in ruptul capului? Cumpara capsule cu ulei de cod si da-i cate una in fiecare zi. Le va accepta usor, pentru ca sunt invelite intr-un material masticabil, cu arome de fructe. Ii poti spune ca sunt bombonele care-l fac mare si sanatos. Pestele si uleiul de peste contine vitaminele A si D, acizi grasi esentiali Omega 3.

9. Spanacul
Cu rol antiinflamator, de intarire a imunitatii, de protectie a vederii, spanacul nu trebuie sa lipseasca din alimentatie. Este celebru pentru continutul ridicat de fier, dar si pentru concentratia mare de vitamina A, vitamina K, fibre, acid folic si calciu.

10. Iaurtul
Iaurtul are asupra intestinelor un efect similar cu cel al probioticelor si, prin fermentii vii pe care-i contine, echilibreaza flora intestinala. De asemenea, are efect benefic asupra sistemului digestiv.


In this article

Join the Conversation