Cele mai sanatoase 11 alimente pe care nu le consumam!

210 0

2) VARZA – este bogata in special in provitamina A, vitaminele C si E si in fibre, elemente care asigura sanatatea celulelor. Este o leguma foarte putin calorica, ea avand in jur de 25 de calorii (100 kjouli) la 100 de grame de produs. Glucidele, care furnizeaza o parte din calorii, sint constituite in primul rind din pentosan, glucide partial asimilabile.

In afara de asta, ele mai contin zaharoza, glucoza si fructoza. Protidele, care completeaza aportul energetic, sint prezente si ele la un nivel ridicat. Bogatia vitaminica a verzei trebuie insa subliniata, ea figurind printre legumele cu cel mai mare continut de vitamina C (cele mai bogate sint foile aflate la exterior).

Este de asemenea foarte bogata in vitamina E: 2-7 mg la 100 g, ceea ce constituie un adevarat record pentru o leguma. Vitaminele din grupa B sint si ele foarte bine reprezentate: B1, B2, B3, B5, B6, B9, adica toate cele care constituie grupa anticanceroasa.

Un consum regulat de varza are efect benefic in preventia cancerului de colon in special, a celui de stomac, dar si de plamini, esofag si rect. Varza are proprietati dezinfectante si cicatrizante la nivelul tesuturilor, poseda o actiune antiseptica pulmonara importanta si proprietati expectorante, are actiune anticancerigena, antidepresiva si este recomandata in regimul pentru diabetici.

3)SFECLA ELVETIANA – o leguma cu frunze verzi care protejeaza vederea, care contine vitamina K1.

4)SCORTISOARA – ajuta la mentinerea unui nivel sanatos al glicemiei si colesterolului.

5)SUCUL DE RODII – este o bautura populara in special in Orientul Mijlociu, care scade tensiunea arteriala si contine foarte multi antioxidanti.

6)PRUNE USCATE – sunt pline de antioxidanti, extrem de bogate in glucide (fructoza si levuloza), hidrati de carbon, acizi organici, vitaminele A si B, potasiu, calciu, fosfor, magneziu sau fier.

Ele fortifica sistemul nervos, combat starile de oboseala, stimuleaza tranzitul intestinal, normalizeaza volumul ficatului (reduc hepatomegalia); iata de ce, pruna este un aliment recomandat astenicilor, sportivilor, copiilor, persoanelor constipate, hepaticilor. In plus, puterea depurativa si diuretica a prunei o face utila persoanelor suferinde de reumatism, arterioscleroza si celor cu intoxicatii alimentare acute.

Citeste tot articolul

Unul dintre acestea ar fi faptul ca anumite produse, unele cu denumiri exotice, nu sunt comercializate in magazine. Reporterul ziarului "The New York Times" l-a rugat pe Jonny Bowden – autorul celebrei carti "Cele mai sanatoase 150 de alimente de pe glob" – sa prezinte o lista actualizata a mancarurilor favorite care sunt usor de gasit in supermarketuri.

Iata lista doctorului Jonny Bowden si cateva informatii despre compozitia si proprietatile acestor alimente:

1) SFECLA ROSIE – este o leguma foarte bagata in acid folic si pigmenti rosii naturali, cunoscuti ca adversari redutabili in lupta cu cancerul. De regula, se consuma in stare cruda (salate) sau fiarta (in amestec cu hreanul). Originara din zona mediteraneana, sfecla rosie ("Beta vulgaris"), are un nivel caloric de 40 kcal/100g.

Este usor digerabila si are un continut bogat in vitaminele A, B, C si PP, potasiu, fier, calciu, proteine, hidrati de carbon, zaharuri, glutamina. Este deosebit de eficienta in viroze, hipertensiune, anemii, imunitate scazuta, nevroze, demineralizare, tuberculoza, cancer, regland si functiile hepatice.

Este contraindicata in diabet, din cauza nivelului ridicat de zaharuri si glutamina. Frunzele de sfecla rosie sunt si ele deosebit de bogate in vitamine, fiind o sursa sigura de calciu si fier natural. De retinut ca, prin conservare in otet de mere, sfecla rosie se imbogateste in vitamine prin procesul de fermentatie (vitaminele B6, B12).


In this article

Join the Conversation