De ce apar tulburările de somn? Cât de grave sunt?

697 0

Dacă ai probleme cu somnul, sau dacă nu ai dormit în ultima vreme suficient, este bine să-ți acorzi timp pentru somn pentru că doar așa te vei putea relaxa și odihni suficient. Somnul îți oferă o stare de bine pe care nu o poți obține altfel.

Tulburările de somn pot fi uneori chiar stresante. Cauza care le-a provocat este uneori dificil de depistat. Dacă ai câteva nopți în care nu ai dormit deloc bine și organismul tău este lipsit de vlagă, trebuie să faci ceva să schimbi situația. De exemplu poți merge la medic pentru a discuta despre simptomele pe care le ai și astfel să afli aspecte importante despre sănătatea ta. Uneori poate fi vorba despre o apnee de somn care nu te lasă să dormi, poți să ai probleme cu respirația în timpul somnului. Dacă nopți la rând nu poți să dormi cum trebuie, observi că trec orele și nu reușești să adormi, iar a doua zi ești amețit și lipsit de energie, trebuie să descoperi care este problema ta, dacă este o tulburare de somn.

Cauzele tulburărilor de somn:

  • Este posibil ca anumite probleme de sănătate să-ți provoace și tulburări de somn. De exemplu infecțiile bacteriene, virusul zonei zoster, infecțiile virale, reprezintă factori care pot distruge somnul. Acestea provoacă simptome care nu te lasă să dormi, iar în plus creează și o hipersensibilitate a sistemului nervos.
  • Crampele musculare, tresărirea involuntară a brațului sau a piciorului te pot scula din somn. Astfel de simptome pot să apară mai des și atunci poți avea tulburări de somn. Crampele musculare sau cârceii apar din cauza deshidratării organismului, ascitei, diabetului, compresiei nervoase, dezechilibrelor electrolitice, aterosclerozei, hipoglicemiei, deficitului de vitamine B1, B5, B6.
  • Sforăi sau nu reușești să adormi? Sforăitul îi deranjează pe cei din jur, dar și pe tine, nu te lasă să ai un somn odihnitor. Dacă te trezești de multe ori pe noapte cu siguranță a doua zi vei fi obosit, încercănat, amețit. Te poți trezi pentru că ai probleme respiratorii sau din cauza persoanei care doarme alături de tine și te trezește mereu din somn ca să nu mai sforăi.
  • Dacă obișnuiești să bei alcool este posibil ca somnul tău să nu fie unul odihnitor. De obicei alcoolul are efect de somnifer doar la început, apoi pur și simplu vei fi agitat, nervos, te vei zvârcoli de pe o parte pe alta și vei fi incapabil să adormi. Dacă ești genul petrecăreț și consumi frecvent alcool, este posibil ca și în următoarea noapte, problemele de somn să se repete.
  • Stresul te poate împiedica să dormi. Probabil ți s-a întâmplat frecvent ca atunci când ești stresat să te așezi în pat și din cauza gândurilor să nu reușești să adormi. Este psoibil să adormi și să te trezești pe timpul nopții, sau să stai așa, cu ochii în tavan și să reușești să adomi doar spre dimineață.
  • Supărările, frustrările îți pot crea stări de insomnie. Oamenii care sunt supărați foarte tare ajung să aibă stări de nervi, mintea foarte agitată și din cauza asta nu reușesc să adoarmă. Ei trebuie întâi să se calmeze pentru că doar așa vor reuși să se odihnească măcar câteva ore pe timpul nopții.
  • Un factor de risc este intoxicația cu metale grele. Chiar dacă nu este o intoxicație gravă, aceasta poate provoca tulburări la nivelul creierului. Metalele grele sunt foarte periculoase pentru că produc probleme la nivelul creierului și astfel apar tulburările de somn.
  • Monoglutamatul de sodiu produce de asemenea tulburări de somn. Acesta ajunge la creier și poate provoca insomnie sau anumite probleme de somn. El se lipește de neuroni și astfel aceștia devin hipersensibili. Drept urmare neuronul se poate distruge în timp. Pentru eliminarea monoglutamatului din organism este necesară o cură de detoxifiere. Persoanele care sunt în această situație trebuie să folosească metode de calmare pentru a se putea odihni bine în timpul nopții.
  • Anxietatea creează insomnie. Dacă suferi de anxietate cu siguranță ai probleme cu somnul. Unii oamenii nu pot să adoarmă pentru că le este frică de coșmaruri, și asta este o formă de anxietate.
  • Probleme digestive (inflamații, tulburări intestinale) și afecțiunile ficatului pot tulbura somnul. Ficatul leneș, epuizat din cauza alimentației bogate în grăsimi poate avea uneori spasme care deși nu se simt, ele te pot trezi din somn deoarece creează un disconfort în organism.
  • Traumele emoționale pot provoca insomnie. Sindromul stresului post-traumatic și alte traume care deși sunt mai mici te pot face să fii în incapacitatea de a adormi.

Cum îți poți îmbunătăți somnul?

  • Redu consumul de cafea, renunță la alcool și fumat. Acestea sunt niște obiceiuri care înainte de culcare pot afecta somnul. Cofeina este contraindicată cu cel puțin șase ore înainte de culcare. Ea se găsește și în băuturi carbogazoase, ciocolate, ceaiuri.
  • Folosește un pat confortabil, cu o saltea de calitate și alege întotdeauna lenjerii de bumbac 100% prin CumparaMisim.ro care sunt din fibre naturale. Este foarte plăcut să dormi într-o lenjerie de pat din bumbac natural, bumbac satinat sau mătase.
  • Elimină zgomotele din cameră, aparatele de orice fel – computer, telefon, televizor, etc.
  • Citește câteva pagini dintr-o carte înainte de somn. Fă o baie caldă înainte de culcare care te va relaxa și te va ajuta să adormi.
  • Încearcă să te culci la aceeași oră în fiecare noapte, la ora 22 ar fi indicat. De asemenea, este bine să te trezești la aceeași oră în fiecare dimineață.

Toate aceste aspecte contează pentru îmbunătățirea calității somnului.

In this article