De ce au copiii nevoie de apa

837 0

Hidratarea este foarte importanta la orice varsta si nimic nu este mai bun decat apa consumata ori de cate ori copilului tau ii este sete.

Adultii trebuie sa bea cel putin opt pahare de apa zilnic. Pentru copii insa nu e neaparat necesara aceasta cantitate. Cel mai sanatos este ca ei sa bea lichide atat in timpul mesei, cat si intre orele de masa, ori de cate ori le este sete. Motivele pentru care au nevoie sa consume apa sunt demne de luat in calcul:

Contribuie la sanatate – Desi nu contine agenti nutritivi, apa are foarte multe beneficii. Ajuta la digestie, previne constipatia, controleaza presiunea sangelui si stabilizeaza bataile inimii. De asemenea, apa duce in tot organismul oxigenul si nutrientii necesari, intareste articulatiile, regleaza temperatura corpului si mentine echilibrul de sodiu din corp.

Este benefica pe vreme caniculara – Atunci cand riscul de insolatie creste, apa este necesara pentru a evita simptomele neplacute. Vara, copiii se pot deshidrata deoarece pierd multa apa din corp prin transpiratie. Astfel, pot aparea oboseala si anxietatea. De aceea, trebuie sa aveti la indemana o sticla de apa ori de cate ori plecati de acasa pe timpul verii. Aveti grija la temperatura din masina, nu lasati niciodata copiii nesupravegheati sau incuiati in autoturism pentru ca temperatura dinauntru poate atinge cote ridicate si le poate pune vietile in pericol.

Caloriile consumate trebuie inlocuite – Daca micutul tau practica vreun sport, ai grija sa nu permiti deshidratarea in timpul antrenamentelor. La fiecare 1000 de calorii consumate, el trebuie sa bea un sfert de litru de apa. Invata-l sa bea o cana sau o cana si jumatate de apa cu 30 de minute inainte de inceperea activitatii sportive. La fiecare jumatate de ora, in timpul exercitiilor, este de asemenea recomandat sa bea lichide.

Mentine greutatea potrivita – Obezitatea duce la boli de inima si diabet. De aceea, consumul de apa este benefic pentru mentinerea greutatii corpului la un nivel potrivit. Apa nu contine zahar si calorii, asa cum au sucurile spre exemplu.

Aduce un aport de fluor – Pana la varsta de 14 ani, copiii au nevoie de fluor pentru o dantura sanatoasa. Apa de la robinet este tocmai buna in aceasta privinta, atata timp cat provine de la o sursa potabila. Daca folositi apa imbuteliata, consultati medicul pediatru pentru a inlocui necesarul de fluor cu o alta sursa.

Ce lichide sunt recomandate copiilor?

  • APA – Este ideala in orice situatie si nu trebuie sa fie imbuteliata. Daca cel mic are o canuta preferata, lasa-l sa bea din ea pentru a-i face placere ori de cate ori ii este sete.
  • LAPTE – Pentru copiii intre 2 si 8 ani, doua cani de lapte pe zi sunt suficiente, iar pentru cei mai mari, este nevoie de trei cani zilnic. Laptele asigura necesarul de calciu si vitamina D pentru dezvoltarea celor mici.
  • SUC – Zaharul si caloriile sunt de evitat, motiv pentru care ar trebui sa-i dai copilului doar suc natural. Totusi, acesta nu inlocuieste fructul propriu-zis care trebuie si el consumat in fiecare zi pentru vitamine.
  • BAUTURI ENERGIZANTE – Nu sunt recomandate tot din cauza nivelului crescut de zahar si calorii, dar daca nu ii place sa bea apa, este mai bine sa consume ceva lichid decat sa se deshidrateze in timp ce practica vreun sport.
  • SUCURI ACIDULATE – De evitat. Contin un numar crescut de calorii.

In this article

Join the Conversation