Dieta pentru gravide. Principalele surse de nutrienti

1438 0

Surse de vitamine în dieta pentru gravide

Pro-vitamina A (beta-carotenul) se găseşte în morcovi, spanac, cartofi dulci, portocale. Adaugă la dieta ta zilnică file de macrou sau sardine, legume verzi şi portocalii (broccoli, dovleac, pepene galben).

Citeşte şi Alimentaţia în sarcină. Gustări hrănitoare pentru viitoarele mămici

Complexul de vitamina B

Vitamina B1 Cereale integrale, cereale fortificate, germeni de grâu, organe, ouă, orez, paste, alune, legume, carne de porc.

Vitamina B2 Ouă, carnea de pui şi de peşte, cerealele fortificate, ciupercile, ridichile.

Vitamina B3 Carnea de pui, curcan, organe (ficat, inimă), ouă, lapte, peşte (ton, somon), broccoli, cereale fortificate.

Vitamina B6 Carnea de pui, de porc, de peşte, soia, morcovi, varza, pepenele galben, spanac, seminţe de floarea-soarelui, banane, fasole boabe, broccoli, orez brun, alune.

Vitamina B9 Portocale, pepene galben, banane, legume cu frunze verzi, cereale fortificate, lapte, organe.

Vitamina B12 predomină în carne, peşte, ouă, lapte.

Vitamina C Măceşe, kiwi, lămâi, portocale, pepene galben, grepfrut, coacăze, căpşuni, struguri, aredi iute, roşii, cartofi, varză, broccoli, spanac, conopidă.

Vitamina D Peşte gras (somon, ton, macrou, hering), lactate nedegresate (lapte integral, iaurt, unt), gălbenuş de ou, cereale integrale, uleiuri vegetale.

Vitamina E Uleiuri vegetale obţinute prin presare la rece, germeni de grâu, spanac, măsline, papaya, cereale fortificate.

Calciu

Alimente bogate în calciu care trebuie să facă parte din dieta pentru gravide sunt lactatele (mai ales cele degresate), laptele şi brânza de soia, legumele cu frunze verzi, carnea de peşte (sardine), fructe uscate.

Fier

Alimente bogate în fier sunt carnea (de vacă, de pui şi de peşte), ouăle, mazărea proaspătă, fasolea boabe, roşiile, broccoli, pâinea in tegrală, fructele uscate. Absorbţia fierului este crescută în prezenţa vitaminei C.

Proteine

Cele mai bogate alimente în proteine sunt carnea, ouăle, laptele şi derivatele din lapte (iaurt, brânză, smântână), soia, germeni de grâu, fasole, mazăre, migdale, nuci şi alune.

Acizi graşi Omega-3

Este foarte important ca dieta pentru gravide să surse de acizi graşi Omega-3: peşte gras (hering, srdine, somon, seminţe de floarea soarelui, de in, legume cu fructe verzi).

Citeşte şi Pestele in dieta gravidei. Un aliment care cere atentie sporita

Zinc

Dieta pentru gravide mai trebuie să includă şi surse de zinc precum carnea de vacă, de pui, de peşte, laptele, iaurtul, brânza, fasolea boabe, mazărea.

 

 

In this article

Join the Conversation