Idei originale pentru o alimentatie sanatoasa

1429 0

Dacă doreşti să oferi zi de zi copilului un meniu sănătos, dar refuzurile lui energice – nu vrea legume, doar fripturică, nu vrea broccoli, doar piure de cartofi etc – sunt o continuă piedică, iată câteva idei care te-ar putea ajuta pentru a-i oferi o alimentaţie sănătoasă.

Citeşte şi Reţete pentru un mic dejun sănătos

Realizaţi un calendar alimentar săptămânal

Din proprie experienţă, metoda unui calendar la care copilul îşi aduce contribuţia chiar dă rezultate. Pentru a limita consumul de dulciuri şi alte "prostioare" şi pentru ca fiecare zi să-i aducă o surpriză, am organizat răsfăţurile culinare pe zile. Luni este ziua de Ou Kinder, marţi este ziua de covrigei, miercuri este ziua de măsline (la cererea copilului meu), joi este ziua de popcorn, vineri este ziua de pizza etc. Ideea celor de la Parents.com este asemănătoare: realizaţi un calendar săptămânal al familiei şi fiecare membru al familiei să-şi aleagă una sau două zile (depinde de cât este numeroasă familia) în care vrea să mănânce anumite legume şi fructe. Ştiind că respectivele ingrediente au fost alegerea lui, riscul de a refuza legumele sau fructele sunt mai mici. Cine ştie poate veţi ajunge la ziua de ardei sau ziua de castraveti etc.

Citeşte şi Meniuri de recuperare după diaree

Curcubeul alimentar

Acest curcubeu se referă la culoarea fructelor şi a legumelor consumate într-o zi. Organizaţia non-profit Healthy Kids Concept (HKC) a realizat un tabel amuzant pentru a-i ajuta pe copii să observe câte "culori" au consumat în acea zi. Obiectivul este să consume din fiecare culoare (desigur, ne referim la fructe şi legume colorate) în fiecare zi şi, în acest fel, să aibă o alimentaţie sănătoasă. Tabelul poate fi descărcat de aici.

In this article

Join the Conversation