Imunitate scazuta in prag de sezon rece? Iata cum o combati!

978 0

Pediatrii consideră că sunt normale între şase şi opt raceli, guturaiuri, gripe sau alte infecţii in fiecare an. Dar există obiceiuri sănătoase pe care le poţi adopta pentru a evita o imunitate scăzută.

Obiceiuri care previn o imunitate scăzută

Alaptatul la san

Înainte de naştere bebeluşul primeşte, prin placentă, anticorpi materni care îl protejează de infecţii până când sistemul său imunitar va fi suficient de puternic pentru a se lupta singur. Apoi, laptele de mamă conţine vitamine si minerale cu rol stimulent asupra sistemului imunitar al copilului: vitaminele A, C si E, fier şi magneziu. Copiii alăptaţi sunt mai rezistenţi la infectiile respiratorii, digestive şi otite.
Ce trebuie să faci Alăptează-ţi pruncul exclusiv la sân cel puţin 4-6 luni. Diversificarea este bine să se înceapă după 6 luni, iar întărcarea poate fi amânata cât mai mult (şi după vârsta de un an).

Vaccinarile la zi

Vaccinurile stimuleaza organismul sa produca anticorpi. De asemenea, administrate in campanii, acestea imunizeaza o mare masa de indivizi.
Ce trebuie să faci Respectă programul de imunizări al copilului.

Alimentaţie sănătoasă

Pentru o bună funcţionare a sistemului imunitar, copilul are nevoie de anumiţi factori nutritivi. Acestia vor fi introduşi in diferitele etape ale diversificării. "Ingredientele" care previn o imunitate scăzută sunt: vitamina A din morcovi, portocale, caise; vitamina C din mere, citrice, piersici, roşii, morcovi, ardei; vitamina E din uleiuri vegetale; zinc şi seleniu din cereale integrale.
Ce trebuie să faci Informează-te de la pediatru asupra secretelor acestor „ingrediente magice”: care sunt, în ce alimente le găseşti, când se pot da copilului. De asemenea, copilul trebuie sa bea indeajuns de multe lichide. În caz de imunitate scăzută, ai grijă ca din meniul copilul tău să nu lipsească alimente care cresc imunitatea precum seminţe, cătină, măceşe, ciuperci, peşte, spanac. 

Activitate fizică

Activitatea fizica nu trebuie să lipsească din programul copilului tău, cu atât mai mult în caz de imunitate scăzută. Aceasta stimulează circulaţia sângelui şi a limfei şi, odată cu ele, a celulelor sistemului imunitar. Creşte metabolizarea hormonilor de stres şi astfel scade acţiunea acestora asupra sistemul imunitar 
Ce trebuie să faci  Lasă copilul să se mişte liber cât mai mult posibil. Incurajează-l în practicarea jocurilor care implică exercitiu fizic de durată.

Somn

Energia pierdută prin zburdat trebuie refacută în orele de somn. Tot acum organismul isi face şi micile reparatii, esenţiale pentru a evita o imunitate scăzută.O activitate fizica susţinută şi continuă stresează şi oboseşte copilul, lucru care se repercutează asupra imunităţii. De aceea, are nevoie de somn şide odihnî.
Ce faci tu Obisnuieşte-l cu un program de somn. Daca nu adoarme, ii prinde bine si o poveste, care, de cele mai multe ori, e preludiul unui „pui de somn”.

Lasă-l să-şi dezvolte imunitatea

Confruntarea „directa” cu bacteriile si virusurile din mediu ajută copilul să-şi dezvolte o imunitate bună. Lucrul acesta mi se întâmplă peste noapte, ci pe masur„ ce puiul tau „inaintează” în varstă.
Ce trebuie să faci Î această perioadă trebuie să-l fereşti de rudele „răcite”. Dar poţi lua copilul mai mare de 9-10 luni cu tine în tramvai sau în alte locuri publice.
 

 

In this article

Join the Conversation