Invata sa gestionezi atacul de panica. Apeleaza la un psiholog online

1702 0

Daca stai de vorba cu un suferind de atac de panica iti va spune ca starile pe care le are in timpul unei crize sunt foarte intense. E ca si cum intreg organismul sau ar intra pe pilot automat ca raspuns la frica intensa. Nu e nevoie sa existe o cauza concreta, un motiv de frica sau o rememorare a unui eveniment traumatizant. Practic frica preia controlul si orice senzatie sau gand se amplifica, atacul de panica devine de necontrolat daca nu esti pregatit. Cel mai probabil suferindul de panica a consultat un specialist, poate e in tratament si stie cate ceva despre propria conditie medicala. Insa, in plina criza nu se poate descurca. Iata cateva lucruri simple pe care le poti face pentru tine si care te vor ajuta treptat sa-ti recapeti controlul. Sa-ti dai seama si sa aplici faptul ca poti controla frica, nu te controleaza ea pe tine.

Atacul de panica poate fi gestionat

  1. Senzatiile intense pe care le am reprezinta felul in care organismul incearca sa ma protejeze. Nu traiesc acum o experienta periculoasa.
  2. Pot sa calmez respiratia accelerata pe care o am. E doar o cantitate mai mare de aer pe care organismul nu o poate gestiona. Daca ma concentrez pe respiratie echilibrata, cantitatea de aer se va reduce.
  3. Nu e nevoie sa fug, sa fac ceva, sa sun pe cineva. Sunt doar semnale eronate ale organismului.
  4. Am ganduri catastrofice, dar le pot controla. Pot de exemplu sa ma gandesc la ceva frumos, la o experienta placuta pe care am avut-o.
  5. Gandurile pe care le am sunt pasagere. Vin si pleaca. Nu trebuie sa ma concentrez pe ele.
  6. Oricat de intense ar fi senzatiile sau gandurile ele nu sunt fapte. Daca nu le alimentez, nu-mi pot face rau.
  7. Stiu ca am un atac de panica, stiu ca e o situatie care se vindeca. O observ, retin detalii asa incat medicul meu sa-mi poata personaliza tratamentele si terapia.
  8. Evaluez intensitatea fricii. Daca scade in comparatie cu ce era in trecut, ma bucur. Daca e in crestere, incerc sa n-o alimentez. O las sa treaca.
  9. Observ cu atacul se diminueaza si devin constient ca eu pot controla frica. Nu invers.
  10. Ce bine ca nu s-a intamplat nimic in realitate care sa declanseze acest atac. A fost o alarma falsa.

Un ajutor important – psihologul online

Orice suferind de atac de panica are nevoie de ajutorul unui specialist. Chiar si atunci cand nu se poate deplasa la cabinet pentru sedinta de terapie, acesta poate apela la specialist cu ajutorul serviciilor online. Majoritatea psihoterapeutilor pastreaza legatura cu pacientii si prin platformele de socializare asa incat sa le fie cat mai aproape acestora atunci cand au mare nevoie de ajutor. Psihologul online este menit sa ofere servicii de specialitate si celor care nu se pot deplasa, sunt ocupati, se afla in alte localitati. Vedeti asadar ca ajutorul este la numai un clic distanta. Folositi platformele online de interactiune cu specialistii si bucurati-va ca exista ajutor si vindecare.

Articol furnizat de Psiholog Simona Jeles.

In this article