Obezitatea infantila

615 0

Cauzele obezitatii infantile

Principalele cauze ale obezitatii in cazul copiilor sunt:

  • lipsa exercitiilor fizice, sedentarismul excesiv;
  • consumul in exces al caloriilor, grasimilor si al zaharurilor;
  • cauze genetice.

Specialistii, insa, au ajuns la concluzia ca nu poate fi determinata o singura cauza a obezitatii, ci se poate vorbi despre un cumul de factori de ordin psihologic, emotional, cultural si comportamental.

Predispozitia genetica

Fiecare om se naste cu un anumit tip de corp. Unii au forma de ,, mar”, altii de ,,para”, asa cum unii poftesc in general la alimentele dulci, iar ceilalti la alimentele sarate. Unii reusesc sa arda caloriile mai repede, altii trebuie sa depuna un efort in plus pentru a-si mentine greutatea sub control.

Nutritionistii spun ca astfel de predispozitii sunt absolut normale, tinand cont de faptul ca fiecare persoana este diferita, indeplinind roluri diferite in societate si avand tipuri de viata diferite. Asa ca trebuie sa tii cont de predispozitiile copilului tau si sa-i stabilesti o alimentatie in functie de caracteristicile corpului lui.

Viata sedentara

Copiii au nevoie de miscare pentru a-si consuma energia si pentru a se dezvolta cat mai armonios. Cu toate ca noile tehnologii favorizeaza lipsa miscarii, pentru a evita stadiul de obezitate, parintii trebuie sa asigure copilului lor un program de exercitii fizice, fie ca acest lucru inseamna practicarea unui sport, fie ca presupune o plimbare zilnica pe jos, in parc.

Fast-food-uri daunatoare

Parintii muncesc din ce in ce mai mult si mai din greu, prin urmare, fast-food-urile, prin rapiditatea lor, au inlocuit mancarea sanatoasa, facuta in casa. Copilul nu ajunge sa-si ia din ,,junk food” vitaminele, proteinele de care are nevoie, riscand sa devina supraponderal pe masura ce fast-food-urile ofera cantitati mai mari de produse atractive la preturi mai reduse.

Prin urmare, incearca sa-i oferi alternative. Dedica o mica parte a timpului tau gatitului pentru a-l asigura pe copil ca va gasi acasa mancare la fel de savuroasa ca ,,junk food-ul”, dar mult mai sanatoasa.

Copiii au tendinta de a manca atunci cand se plictisesc sau cand se confrunta cu anumite emotii, insa este important ca parintii sa aiba grija ca cei mici sa nu gaseasca alinare in mancare.

Asa ca incercati sa gasiti pentru copilul vostru cat mai multe activitati (muzica, dans) care sa-l mentina activ si pe care sa le faca din placere. Mai mult, modelul personal este foarte important, in sensul in care nu li se poate cere copiilor sa aiba un regim de viata sanatos, daca parintii nu au obiceiuri alimentare sanatoase.

Copiii supraponderali sunt adesea extrem de complexati, uneori fiind sursa glumelor celorlalti copii.

Prin urmare, atunci cand copilul tau se confrunta cu kilograme in plus nedorite, trebuie sa-l spijini in procesul de a scapa de ele pentru a-i oferi sansa de a se dezvolta emotional cat se poate de bine. In aceeasi masura, e important sa nu fortezi copilul sa tina un regim drastic, sfatul unui nutritionist fiind adesea recomandat.

Sfaturi utile

  • Nu ignora problemele de greutate ale copilului pentru ca obezitatea infantila va evolua de-a lungul anilor, iar copilul va ajunge un adult supraponderal.
  • Incearca sa organizezi mese in familie in mod regulat si include mancaruri cat mai sanatoase.
  • Limiteaza orele in care copilul sta in fata ecranelor, fie ca este vorba de televizor, fie ca este calculator pentru ca favorizeaza sedentarismul, dezvoltatea obezitatii si a hipertensiunii.

In this article

Join the Conversation