Omega 3 si rolul lui in sarcina

1240 0

Aproximativ 60% din creier este compus din lipide, din care acizii graşi Omega 3 deţin o cotă record de 20%.

De aceea, este esenţial să-ţi suplimentezi dieta în sarcină cu peşte gras: hering, sardine, somon, dar şi seminţe de floarea soarelui, de in, legume cu frunze verzi, în special în trimestrul al III-lea de sarcină.

De ce să incluzi alimente cu Omega 3 în dietă

Adăugarea de Omega 3 în dieta ta are beneficii extraordinare asupra funcţiilor vizuală şi cognitivă ale copilului, cu efecte măsurabile până la vârsta de patru ani, dar şi a ta, scăzând şansele de instalare a depresiei postpartum.

Omega 3 este important şi asupra sarcinii în sine. Una dintre cele mai temute complicaţii în sarcină, preeclampsia (care afectează aproximativ 10% din sarcini), este una din cauzele majore ale naăterilor premature, a retardului de creştere fetală, chiar a morţii perinatale.

Atenţie la peştele oceanic

Din cauza poluării, nivelurile crescute de mercur din peştele oceanic devin periculos de mari. Mercurul este o neuro-toxină responsabilă pentru apariţia unor leziuni nervoase şi cerebrale, întârzieri cognitive ale copilului. Rechinul, macroul, peştele-spadă, merluciul nu sunt considerate sigure, sunt de preferat sardinele, somonul, conservele de ton.

In this article

Join the Conversation