Recomandari pentru a avea o sarcina sanatoasa

567 0

11 recomandari pentru a avea o sarcina sanatoasa de care trebuie sa tii cont inclusiv in perioada Sarbatorilor, cand multe dintre obiceiurile tale (alimentare, stil de viata) pot sa se schimbe.

Mananca 5-6 mese pe zi, care sa contina toate principiile nutritive de care ai nevoie. Redu drastic grasimile si dulciurile!

Ia in fiecare zi vitaminele prescrise de medic.

Hidratarea este vitala pentru o sarcina sanatoasa. Bea multe lichide, cel putin 8-10 pahare pe zi de apa, suc sau lapte, evitand bauturile care contin cofeina.

Atentie la alcool!

Fara tigari. Si ai grija langa cine te asezi. Daca inhalezi fumul de la altcineva, nu va mai conta ca tu te-ai lasat de fumat.

Pentru o sarcina sanatoasa, fa miscare – este important pentru sanatatea ta in general si, pe langa asta, este un mijloc eficient de a reduce stresul. Fa exercitii speciale pentru gravide (fara sa exagerezi), sau plimba-te cel putin 15-20 de minute pe zi, la pas moderat.

Dormi bine, cel putin 8 ore pe noapte! Daca nu te poti odihni noaptea, fura cate un pui de somn in timpul zilei si daca tot te simti foarte obosita, consulta-ti medicul!

Poarta incaltaminte comoda si odihneste-te de cateva ori pe zi cu picioarele ridicate, pentru a preveni oboseala si umflarea picioarelor si a gleznelor.

Nu lua niciodata medicamente fara reteta, “dupa ureche”, si nici remedii din plante fara sa-ti intrebi mai intai medicul. Nu merita sa risti!

Mergi imediat la medic daca: observi ca bebelusul tau nu mai este la fel de activ (se misca mai putin), ai sangerari vaginale (chiar si foarte mici), ai febra sau frisoane, te doare rau capul si nu-ti trece cu nici un chip, ai tulburari de vedere, ai senzatie de arsura la urinat, ai greata sau voma persistenta sau durere abdominala.

Discuta orice framantare pe care o ai cu partenerul si cu medicul tau. In aceasta perioada ai nevoie de cat mai mult suport emotional!
 


In this article

Join the Conversation