Retete pentru mic dejun sanatos

2502 0

Nu este cazul sa prepari micul dejun cu o seara inainte sau sa te trezesti cu noaptea in cap ca sa-l pregatesti. Un mic dejun sanatos trebuie sa fie bogat in carbohidrati (glucide), grasimi (lipide) si proteine. Ponderea trebuie sa o aiba carbohidratii (circa 50%), urmati de grasimi (in jur de 30%) si, intr-un procent mai mic, de proteine (15%).

Glucidele se gasesc mai ales in fainoase, fructe si indulcitori, lipidele, in grasimi, oua si lactate, iar proteinele, in carne, lactate si oua.

Pentru a evita neplaceri ulterioare privind sanatatea copilului, este recomandabil sa-i pregatiti un mic dejun cat mai echilibrat. Prea multe fainoase si dulciuri pot duce la obezitate, ca si grasimile in exces, care pot genera si cresterea colesterolului.

Va propunem idei de retete de mic dejun sanatos pentru o saptamana.

Retete pentru mic dejun sanatos pentru 7 zile

Ziua intai: 250 ml lapte integral, o felie de paine cu unt, un ou fiert, un mar feliat.
Ziua a doua: 200 ml lapte integral, 2-3 felii de paine (poate fi prajita) cu branza, o rosie.
Ziua a treia: un castronel cu lapte integral (200 ml) cu fulgi de cereale integrale, de preferinta grau sau ovaz, cateva bucatele de carne de pasare, salata de fructe (cat doreste copilul, din fructe dulci, bine coapte, la care nu mai adaugi zahar!).
Ziua a patra: 250 ml lapte batut, doua felii de paine cu file de peste, suc de portocale.
Ziua a cincea: 250 g iaurt cu fructe, doua felii de paine cu branza de vaci, un ou.
Ziua a sasea: 250 ml lapte integral cu cereale, o clatita cu branza de vaci si stafide, felii de fructe (cat doreste copilul).
Ziua a saptea: un mic dejun sanatos si delicios format din 200 g budinca de vanilie, de preferinta facuta in casa (din lapte, ou, vanilie si zahar), un ou, suc de fructe (200 ml).


In this article

Join the Conversation