Alimentatia copilului. 10 sfaturi pentru mame

3279 0

Alimentația copilului. 10 sugestii pentru o nutriție sănătoasă

Tu ești cea care controlează ce are copilul în farfurie! Tu ești elementul de bază pentru o alimentație sănătoasă în familia ta, deoarece tu decizi ce alimente trebuie cumpărate și când trebuie servite (deși copiii insistă să cumpărăm tot felul de produse frumos ambalate, dar mai puțin sănătoase, trebuie să fim responsabile când decidem ce alimente cumpărăm). Până la urmă, copilul va mânca ceea ce există în frigider (și, pe cuvânt, deși va fi nemulțumit, nu va rămâne nemâncat dacă nu are biscuiții, prăjiturelele sau cornulețele cu care te tot bate la cap – va mânca ceea ce există în frigider și îi pui pe masă).

Lasă-l să aleagă ce vrea să mănânce din farfurie. Fă un program regulat de mese și gustări (da, e nevoie și de disciplină alimentară) și lasă-i libertatea să aleagă ce și cât mănâncă din ceea ce are în farfurie. Ți se pare că-i „dai nas”? Dacă respecți pasul anterior, oricum nu va avea de ales decât mâncare sănătoasă!

Lasă-l să se oprească atunci când spune că s-a săturat, chiar dacă farfuria nu este goală. În acest fel, își poate asculta nevoile corpului său și se va opri atunci când simte că a mâncat suficient, fără să fie „îndopat”.

Oferă-i diversitate alimentară Preferințele culinare se dezvoltă devreme, prin urmare oferă-i varietate alimentară. Este posibil să fie nevoie să-i servești un aliment nou în mai multe rânduri și sub forme diferite până să fie acceptat de micuț. Nu-l forța, dar oferă-i câteva guri. Copiilor mai mari, cere-le să încerce o singură dată.

Rescrie meniul. Cine spune că cei mici doresc doar pizza, paste, dulciuri etc? Când mâncați în oraș, de pildă, vei fi surprinsă de dorința copilului de a experimenta, prin urmare folosește-te de această ocazie: oferă-i să guste din ce ai comandat sau comandă un aperitiv special pentru el.

Ai grijă la băuturi Sucurile și alte băuturi îndulcite sunt surse de extra-calorii și compromit alimentația sănătoasă. Apa și laptele sunt cele mai potrivite băuturi pentru copii. Sucul este indicat doar dacă este 100% natural, dar nici acesta nu trebuie consumat în cantități mari.

Dulciurile trebuie supravegheate Dulciurile ocazionale (atenție la dulciuri de la supermarket) sunt plăcute și apreciate, dar nu transforma desertul în principalul motiv pentru a mânca cina. Atunci când desertul devine un premiu, copiii oferă, desigur, mai multă valoare acestuia. Încearcă să rămâi neutră atunci când vine vorba de alimente.

Nu folosi alimentele pentru a recompensa copilul Când alimentele sunt folosite pentru a recompensa copiii și pentru a le arăta afecțiunea, ei pot ajunge să le folosească pentru a face față stresului sau altor emoții, găsind un refugiu în ele. Există modalități mai bune de a spune „Te iubesc” decât să-i oferi dulciuri sau alte bunătăți – poate îmbrățișări, încurajări și atenție.

Ești un model pentru copiii tăi, nu uita asta! Copilul te imită. Fii un model și învață-l, prin imitație, să mănânce sănătos, la fel ca tine. Ajută-l să dobândească obiceiuri alimentare sănătoase, să nu sară peste mese și să prefere meniuri sănătoase.

Limitează timpul petrecut la televizor și calculator În acest fel, încurajezi activitatea fizică, și elimini un risc important de instalare a obezității.

Ești de acord cu aceste sfaturi care vizează alimentația copilului? Pe care dintre ele le-ai aplicat deja?

 

Foto: Guliver/ Thinkstock

Sursă: kishealth.org

Adaptare: Adina Gruia

In this article