Copilul meu a inceput sa ia prea mult in greutate. Sa-l pun la dieta?

1709 0

Regimurile alimentare restrictive se recomandă destul de rar copiilor. Dacă nu sunt monitorizate, ele pot fi chiar nocive pentru sănătatea celor mici, interferând cu dezvoltarea lor normală. În locul dietei și al restricțiilor alimentare „după ureche”, consultă un specialist în nutriție și ajută-ți copilul să adopte obiceiuri alimentare sănătoase. De fapt, recomandările specialiștilor în nutriție nu se axează atât pe restricții, cât pe  îmbunătățirea obiceiurilor alimentare, alimentație sănătoasă și activitate zilnică

Și pentru că prevenția este cea mai importantă în acest caz, iată câteva metode prin care-l ajuți pe copil să se ferească de proastele obiceiuri alimentare. Ele sunt valabile pentru toată familia și sunt de bază pentru o alimentație echilibrată și completă.

  • Fără ronțăiala nesupravegheată. Elimină prăjiturelele, dulciurile sau alte gustări nesănătoase și înlocuiește-le cu fructe proaspete, legume și iaurturi naturale. Evitați alimentele cu conținut caloric ridicat, dar scăzut în calorii  – nu doar dacă ți se pare că ar fi ceva probleme de greutate, ci în mod constant. Regimul alimentar sănătos trebuie să devină un stil de viață, nu doar o măsură la care apelezi în situațiile de urgență.
  • Masa la televizor. Obicei strict interzis! Un copil (sau adult) care privește captivat la televizor nu-și va da seama când e sătul. Învață-ți copilul să asculte de semnalele corpului care-i spun când să se oprească din mâncat.
  • Elimină sucurile nenaturale, acidulate, cu conținut mare de zahăr. Nu te încrede în eticheta „PRODUS NATURAL 100%” aplicată pe multe sucuri de comerț. Alege varianta de sucuri pentru copii făcute în casă.
  • Nu încuraja „achizițiile” de aparatele automate de mâncare De obicei, acestea nu conțin alimente sănătoase. Mai bine împachetează-i ceva sănătos pentru a lua cu el când merge la școală.
  • Redu timpul petrecut la televizor sau la calculator. Oricine, și nu trebuie să fie copil, poate fi absorbit cu orele de imaginile care se succed pe ecranul televizorului, iar reclamele încurajează adeseori consumul de alimente cu multe calorii. Așa că, încurajează mișcarea și scoate televizorul din dormitorul copiilor pentru a putea urmări cât și la ce programe se uită.
  • Mâncatul în exces la mese. Am rămas tributari concepției potrivit căreia copilul trebuie să lase farfuria „lună” și, cu cât mănâncă mai bine, cu atât e mai sănătos. Copilul trebuie să aibă porții servite în cantitate adecvată vârstei – nu la fel de mari ca ale unui adult – pe care să le consume mestecând încet.
  • Oferă-i alternative sănătoase În loc să terorizezi copilul în legătură cu greutatea lui sau cu ce și cât mănâncă, dă-i ocazia să aleagă din mai multe mâncăruri sănătoase și activități sportive, și laudă-l de câte ori o face. Nu uita să fii un exemplu mâncând la rândul tău sănătos.
  • Nu stresa copilul cântărindu-l zilnic, deoarece acest obicei  poate deveni o sursă de anxietate pentru el. Monitorizează-i greutatea lunar.

Foto: Guliver/ Thinkstock

Autor: Adina Gruia

In this article