Cum iti usurezi repausul la pat in timpul sarcinii

3089 0

Chiar dacă repausul la pat nu este confortabil și ești nevoită ca în această perioadă să ceri ajutorul apropiaților, gândește-te că este vorba de o măsură de precauție care scade riscul complicațiilor din timpul nașterii și te ajută să duci sarcina cât mai aproape de termen.

Experții de la Newparent.com îți oferă două seturi de sugestii care te-ar putea ajuta.

„Trucuri” mentale

1. Imaginează-ți că uterul tău este o navă, iar pasagerul este copilul. E de datoria ta să te asiguri că micuțul va ajunge în siguranță la destinație.

2. Însemnează în calendar zilele în care ai stat în pat. Fiecare însemnare este un motiv de bucurie pentru că ești mai aproape cu o zi de momentul în care îți vei cunoaște puiul.

3. Remintește-ți faptul că fiecare zi în pat înseamnă un pas spre o naștere cu cât mai puține complicații.

4. Nu uita că cele mai bune și frumoase lucruri merită și niște sacrificii.

„Trucuri” fizice

1. Dormi pe o parte. Dacă dormi pe spate greutatea uterului pune presiune pe vena cavă care asigură fluxul de sânge către copil și care, dacă este presată, poate să îți cauzeze amețeli și greață.

2. Pune-ți o pernă la spate care să te țină dreaptă și să nu stai cocoșată.

3. Așază-te pe marginea patului și lasă-ți picioarele să atârne, mișcă-ți labele picioarelor, rotește-le pentru a-ți stimula circulația și pentru a evita disconfortul muscular.

4. Fă exerciții ușoare

  • Pentru omoplați și umeri – stai drept și trage o bandă elastică deasupra capului, în dreptul cefei.
  • Pentru spate și șolduri – așază-te în patru labe și arcuieșteți coloana – în sus și în jos.
  • Ridică și trage coatele spre spate, încercând să-ți apropii omoplații.
  • Întinde și flexează picioarele și degetele de la picioare.
  • Ridicări de genunchi cu ajutorul unei benzi elastice.

Sursă: Newparent.com

Foto: Guliver/ Thinkstock

In this article