Vitamine pentru copii: surse de vitamine si semnele avitaminozei

712 0

Vitaminele si mineralele sunt elemente esentiale in cresterea copilului tau. Hai sa aflam impreuna care sunt semnele unui aport insuficient de vitamine pentru copii, principalele surse si doza zilnica recomandata (DZR).

Principalele vitamine pentru copii

Vitamina B5 (Acid pantotenic)
Lipsa duce la: oboseala, tulburari digestive (greturi, diaree, dureri), caderea parului (la cei mai marisori), dureri de cap si senzatie de arsura la extremitati.
Surse naturale: carne, ficat, rinichi, oua, produse lactate, legume uscate, peste si drojdie de bere.
DZR: 2 miligrame

Vitamina A
Lipsa duce la vedere de noapte slaba, diaree, infectii gastrointestinale, piele uscata, puncte pe piele.
Surse naturale: lapte matern, oua, ficat, lapte si produse lactate, unt si margarina cu grasimi, morcovi, cartofi , ardei rosii, rosii, pepene, porumb, spanac, urzici, varza, macese, salata verde, catina, citrice, ficat, peste.
DZR: 300 micrograme.

Calciu
Lipsa duce la tulburari de crestere, aparitia anemiei, amorteli si furnicaturi, nervozitate si palpitatii, tulburari de somn.
Surse naturale: lapte si produse lactate, soia, sardine, somon, alune, nuci, seminte de floarea-soarelui, fasole uscata, conopida, broccoli.
DZR: 500 miligrame

Vitamina C
Lipsa duce la probleme de crestere, sangerarea gingiilor, vindecarea greoaie a ranilor; la 8-9 luni poate aparea scorbutul, o boala destul de rara.
Surse naturale: legume de culoare verde inchis si varza, cartofi , ardei, citrice, coacaze, capsuni, kiwi.
DZR: 15 miligrame

Vitamina D
Lipsa acestei vitamine pentru copii duce la malformatii ale scheletului si la aparitia rahitismului la copii.
Surse naturale: soare, galbenus de ou, untura de peste, ficat, branzeturi, nuci, orez, carne.
DZR: 5 micrograme

Vitamina E
Lipsa duce la tulburari neurologice, oftalmice si neuromusculare, scaderea imunitatii.
Surse naturale: germeni de cereale, legume verzi, galbenus de ou, fi cat, unt, uleiuri si margarine vegetale.
DZR: 6 miligrame

Fier
Lipsa duce la anemie feripriva, care se manifesta prin oboseala, ameteala, scaderea apetitului, aspect palid, limba rosie, umflata.
Surse naturale Alimente bogate in fier sunt legume cu frunze verzi, seminte de susan si de mac, varza, broccoli, lactate integrale, cereale integrale, spanac, fasole uscata.
DZR: 7 miligrame

Magneziu 
Lipsa duce la: Tremuraturi, somnolenta si instabilitate emotionala.
Surse naturale: Cereale nemacinate, smochine, migdale, nuci, seminte, vegetale de culoare verde inchis, banane.
DZR: 80 miligrame

Iod
Lipsa duce la intarzieri de crestere, dificultati de concentrare, crestere in greutate, oboseala, sensibilitate la frig.
Surse naturale: apa, nucile, pestele de mare, algelemarine, sarea iodata.
DZR: 90 micrograme

Piridoxina (Vitamina B6)
Lipsa acestei vitamine pentru copii duce la scadere in greutate, piele uscata, inflamatie la nivelul limbii, anemie, iritabilitate, tulburari neurologice.
Surse naturale: drojdie de bere, germeni de grau, ficat, rinichi, soia, pepene galben, varza, orez nedecorticat, oua, ovaz, alune, nuci.
DZR: 0,5 miligrame

 


In this article

Join the Conversation