10 sfaturi pentru un travaliu usor

1552 0

Femeile care se mentin in forma au, de obicei, un travaliu mai scurt. Plimba-te, inoata, fa exercitii prenatale. Chiar ajuta!

Familiarizeaza-te din timp cu etapele nasterii si cu procedurile care te relaxeaza in acele momente. Simti mai putina anxietate daca stii ce se intampla cu bebelusul si cu corpul tau in timpul nasterii.

Alege persoana care sa fie alaturi de tine in timpul nasterii. Sustinerea venita din partea ei este foarte importanta.

La prima nastere, travaliul dureaza, in medie, 12 – 14 ore. Asa ca nu te ingrijora inca de la primele contractii pe care le vei simti in partea inferioara a spatelui pentru ca va mai dura pana cand bebelusul se naste. Fa o plimbare usoara, un dus sau alte activitati care te relaxeaza.

Ia o gustare usoara. Poate sa te ajute si sa te energizeze. Evita insa mancarurile grele si grase!

Fa un dus. Durerea poate determina tensionarea muschilor si sa produca un disconfort si mai mare. Un dus cald si relaxant te poate ajuta si este indicat in orice etapa a travaliului.

Fa o baie in cada. Ajuta chiar mai mult decat dusul.

Studiile indica faptul ca femeile carora li se face masaj au un travaliu mai putin dureros. Daca stimulezi o zona dureroasa, prin presare sau aplicare de caldura, mesajele de durere care sunt trimise creierului sunt mai putin intense.

Plimba-te si stai in picioare. Gravitatia actioneaza inclusiv in timpul nasterii.

Respiratia corecta te ajuta sa te concentrezi in timpul contractiilor, iar respiratia lenta sa te relaxezi in intervalul dintre ele. Apeleaza la metodele care stii ca te ajuta si in viata de zi cu zi: muzica, gandeste-te la un loc sau film preferat etc. Orice metoda de relaxare este indicata.

 

 


In this article

Join the Conversation